Aviseringar
Rensa alla

Skateboard


Ämnesstartare

Jag hade tänkt att försöka lära mig att åka skateboard, för jag tycker det verkar så himla kul [bigsmile] Hur lär man sig att göra trick och så på egen hand utan att ha någon som visar? Finns det något "nybörjartrick" som är hyffsat lätt att lära sig? Jag får väll lillägga att jag är lite feg också.. [rolleyes]


   
Citera

ZAGGA ZAGGA

sök efter Bam XD


   
SvaraCitera

Börja med att lära dig att åka på brädan först^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill oxå kunna skejta!!! [cry]

hahaha XD


   
SvaraCitera

Orka skatea.
Blades rokkz it. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röyksopp:

Börja med att lära dig att åka på brädan först^^

Jää, det är ju kanska bra, men jag skulle vilja lära mig "marktrick" så att säga först innan jag provar mig på stora, stygga rampen med dom stora, stygga skejtarna som antagligen kommer mobba mig för att jag är så kass ^^


   
SvaraCitera

FallenAngel:

men jag skulle vilja lära mig "marktrick" så att säga

Finns det ingen du känner som kan visa? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röyksopp:

Finns det ingen du känner som kan visa? ^^

Nä, det är det som är problemet, och jag vågar inte fråga skejtarna inne i stan [shake]


   
SvaraCitera

Eshara:

Blades rokkz it. <3

äckel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

persseus:

äckel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stöna, hora.


   
SvaraCitera

wooohoo! Jag kan skejta! Men kan bara göra ollie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smultron och Blåbär:

wooohoo! Jag kan skejta! Men kan bara göra ollie

Ohh! Vad är ollie och hur gör man sån? Det var väll typ Tony Hawk som "uppfann" den? [rolleyes]


   
SvaraCitera

FallenAngel:

Nä, det är det som är problemet, och jag vågar inte fråga skejtarna inne i stan

okei, jag tillhör den generationens skatare som är mer hiphops inspererad (det vill säga inte dagens "popskatare" som bara åker för att det är inne i den kulten nu).

Vad du än gör när du börjar så ska du lära dig åka bra innan du börjar med ollie, kickflip mm.

Men tänk på en sak i början ( det är många som gör fel på just detta),
jo tänk på att med den foten som du inte tar fart med, den ska vara vid nosen på brädan. Detta gör att du inte lika lätt får bakåtvikt.

Börja gärna skata i en hall där man kan få hjälp. Den äldre hiphop skatekulturen
är mer schyssta än dagens mainstream skaters, vilket vill säga pop skatarna.


   
SvaraCitera

FallenAngel:

Vad är ollie och hur gör man sån

ollie är när man hoppar upp i luften bara, men det ska inte du tänka på än, lär dig åka bra först.

Som sagt jag borde tillhöra dagens popskate kultur men jag började åka när jag var 6 år så det blev så att jag är mer hiphopskatare. Men bli det du med, dom är mkt mer softare och coolare, och du får mer respekt i en hall lr liknande om du är mer hiphop skatare


   
SvaraCitera