Aviseringar
Rensa alla

Skatt, skatt och skatt!


Czar
 Czar
Ämnesstartare

En del småföretagare jobbar och jobbar och sliter häcken av sig! Man checkar den knappa ekonomin och buntar av räkningar, köper in varorna som behövs, checkar ekonomin igen, säljer och hoppas det blir plus, och sedan FAN kommer skatten och tar allt!![mad]

Man kan Fan inte expandera sig när det finns en jädrans massa avgifter(avgift för vad egentligen?) och skatter som vill att man ska pröjsa fickorna tomma. Sedan knackar skattenissarna och vill fan leka poliser (de vill såklart till kassan).

Tar man lån är det jädrans misstag, skulder växer och det finns ingen garanti att inkomsten är lagom och paff är man rökt då. Till och med de stora ekonomerna är skeptiska till ränta.

Och det som upprör mig mest är att pengarna går till helt oviktiga saker såsom studiebidrag till en majoritet inkompetenta pysslingar som förr eller senare hamnar i arbetsförmedlingen, kriminella personers uppehåll, fängelsernas uppehåll för att hålla mördare och äckel, föreningarnas "bidrag" och dylikt som jag inte orkar rada upp. Inte nog med invandrare som vandaliserar samhället och påstår att sverige är skitland.

Jag ville bara skriva av mig lite [blush] och INTE försöka övertala någon. Det skulle endast vara patetiskt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ålder?


   
SvaraCitera
time
 time

Czar:

oviktiga saker såsom studiebidrag

[zzz]

Czar:

invandrare som vandaliserar samhället

[zzz]


   
SvaraCitera

Czar:

En del småföretagare jobbar och jobbar och sliter häcken av sig! Man checkar den knappa ekonomin och buntar av räkningar, köper in varorna som behövs, checkar ekonomin igen, säljer och hoppas det blir plus, och sedan FAN kommer skatten och tar allt!!Man kan Fan inte expandera sig när det finns en jädrans massa avgifter(avgift för vad egentligen?) och skatter som vill att man ska pröjsa fickorna tomma. Sedan knackar skattenissarna och vill fan leka poliser (de vill såklart till kassan).Tar man lån är det jädrans misstag, skulder växer och det finns ingen garanti att inkomsten är lagom och paff är man rökt då. Till och med de stora ekonomerna är skeptiska till ränta.Och det som upprör mig mest är att pengarna går till helt oviktiga saker såsom studiebidrag till en majoritet inkompetenta pysslingar som förr eller senare hamnar i arbetsförmedlingen, kriminella personers uppehåll, fängelsernas uppehåll för att hålla mördare och äckel, föreningarnas "bidrag" och dylikt som jag inte orkar rada upp. Inte nog med invandrare som vandaliserar samhället och påstår att sverige är skitland. Jag ville bara skriva av mig lite och INTE försöka övertala någon. Det skulle endast vara patetiskt.

äter skatten upp din vinst har du räknat fel när du beräknat ditt pålägg


   
SvaraCitera

Skatt är stöld. [blush]


   
SvaraCitera

Czar:

En del småföretagare jobbar och jobbar och sliter häcken av sig! Man checkar den knappa ekonomin och buntar av räkningar, köper in varorna som behövs, checkar ekonomin igen, säljer och hoppas det blir plus, och sedan FAN kommer skatten och tar allt!!

Man behöver ej ta ut så mycket lön, går ju att köpa roliga saker på företaget och kvitta momsen på dessa saker, så betalar du lite mindre skatt [wink]


   
SvaraCitera