Aviseringar
Rensa alla

Skavsår av nya skor?


Ämnesstartare

Köpte ett par superfina svara klackz igår, använderom idag och jag fick asont i ena foten 🙁 på ena lilltån och själva skon var lite vass precis över stortån eh hur ska jag förklara, kan rita:

iNte min fot, men det röda är där jag har ont.
Image

Hur som helst.. satte fem plåster sammanlagt men de hjälpte inget haha. Har ni typ tips på hur man kan förebygga skavsår? :s måste man gå omkring me plåster hela den eller vadå... ska man sy in något i skon (på något sätt, lol)? Har ni en tygbit längst in i skon hela tiden?

Fett drygt, för dem är fina!! Dela med er av era tips.


   
Citera
Ämnesstartare

köp compeed


   
SvaraCitera

Använd mindre failiga skor please.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

härda!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill man vara fin får man lida pin. [sad] <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer asså... [zzz][rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag får skavsår av alla skavsår jag har om jag inte sätter på plåster på fötterna, där jag ungefär vet att jag kommer få det, innan jag använder dem. Det bästa är väl om du inte använder skorna utan låter det läka och sätter på plåster sen innan du börjar har dem igen. Kan ju gå ut dem med tjocka strumpor om det är storleken som är problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag får skavsår av alla skavsår jag har om jag inte sätter på plåster på fötterna

XD<3
(först trodde jag du menade "av alla skor jag har", men det kanske var en konstig formulering där du menade att om du redan har skavsår och sätter på cp-skor .. så fåru ännu mer skavsår O_o)

Jo men dem är lite för stora redan, ja har köpt sulor som ligger längs hela, funderade på att klippa en bit där framme så att det inte blev tryck mot övre delen av foten. för andra foten gjorde inte alls ont på samma sätt :s
känns jobbigt att behöva ha plåster hela tiden, och

dead battery:

compeed

blir säkert asdyra att köpa flera gånger... nästan inte värt att ha dem skorna då..

vågar inte klippa sulorna en bit dock..


   
SvaraCitera

ohYEA_:

XD<3

Jo men dem är lite för stora redan, ja har köpt sulor som ligger längs hela, funderade på att klippa en bit där framme så att det inte blev tryck mot övre delen av foten. för andra foten gjorde inte alls ont på samma sätt :s
känns jobbigt att behöva ha plåster hela tiden, och

Haha, dog lite. :DDD
Vet inte vad du ska göra. 🙁 Egentligen bör man köpa lite dyrare, och bättre skor för då behöver man inte krångla så mycket. Du kan ju alltid försöka, och om det är något klapp där framma så man du kanske pilla in en bit av en sula där med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Vet inte vad du ska göra. 🙁 Egentligen bör man köpa lite dyrare, och bättre skor för då behöver man inte krångla så mycket. Du kan ju alltid försöka, och om det är något klapp där framma så man du kanske pilla in en bit av en sula där med.

Varför skulle det vara klapp... lixom.. 😀 gå lägg dig!!!! hahah
Jo jag vet, orkade inte köpa ett par skor som såg exakt likadana ut för dubbla priset, plus att dem också säkert skulle ge mig skavsår..
Tänker iaf fila lite där framme (där jag får ena såret) för hon sa att det skulle man kunna hamra in [rolleyes] menmen. tack<3

moar tipz!!!


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Varför skulle det vara klapp... lixom.. 😀 gå lägg dig!!!! hahah

Hehehe, hoppsan! Jag ör inte ens full men fick ändra ord flera gånger och iutan att märka. ::D Godnatter hattifnatter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Hehehe, hoppsan! Jag ör inte ens full men fick ändra ord flera gånger och iutan att märka. ::D Godnatter hattifnatter.

😀 sov gotter<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De blir väl mjukare när du använder dem några gånger, men jag har hört att man kan använda dem med fuktiga strumpor några gånger så att de blir mjukare lite fortare. Jag skämtar inte. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera