Aviseringar
Rensa alla

Skenäktenskap


höna

cuzIcan:

jo det kan jag faktiskt hålla med dig om, men vill inte att han ska dö vilket han riskerar om han blir utvisad, fast som sagt not gonna do it 

Ne man vill ju inte att någon ska bli utvisad pga det... svåårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: typ det pappa sa också, egentligen vet jag ju inte hur hans situation ser ut, är väl lite naivt att anta att allt han säger är sanning... han vet ju att jag är en person som vill hjälpa andra, är därför jag blev medlem i amnesty till att börja med liksom

Jag är själv en sån sucker som lätt kan falla för medkänslans kraft. Det enda jag kan råda dig är att hålla distans, annars är det lätt att sugas in i känslan att man bör hjälpa och då kan det snabbt gå åt skogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skulle kunna använda föräldrarna som ursäkt. Säg att de förbjuder dig och att du därför inte kan göra det. Det är oerhört mkt lättare att kunna säga nej när man skyller ifrån sig. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Ne man vill ju inte att någon ska bli utvisad pga det... svåårt

jag vet Gråter hoppas bara på att han får ett förnyat uppehållstillstånd så att jag slipper tänka på det 

Razor:

Jag är själv en sån sucker som lätt kan falla för medkänslans kraft. Det enda jag kan råda dig är att hålla distans, annars är det lätt att sugas in i känslan att man bör hjälpa och då kan det snabbt gå åt skogen.

det suger verkligen Tumme ned har inte pratat med honom på typ 2 veckor nu, ser det som en början? 


   
SvaraCitera
höna

cuzIcan:

jag vet Gråter hoppas bara på att han får ett förnyat uppehållstillstånd så att jag slipper tänka på det 

Ja, håller tummarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna: betääett


   
SvaraCitera
höna

passe:

Betett!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: det suger verkligen Tumme ned har inte pratat med honom på typ 2 veckor nu, ser det som en början?

Jo, kanske bäst att fortsätta så. Du har ditt eget liv och han har sitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jo, kanske bäst att fortsätta så. Du har ditt eget liv och han har sitt.

jo :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej snälla gör inte, sånt är inte lätt och det är inte en engångshändelse. migrationsverket och socialtjänsten kan få för sig att checka & kontrollera helt plötsligt, koms det på att du/ni har fejkat kan det leda till rättegång. det är inte bara att skriva på papper och sticka

och folk som gör så är oftast ''vana'' och tar upp till en miljon kronor för att göra något sånt, tror han utnyttjar dig bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jobbat i 3 veckor, varit om 3 fall där man kommit på såna fejkäktenskap. och jag bor i en liten kommun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det som känns rätt


   
SvaraCitera