Aviseringar
Rensa alla

Skicka paket på posten till annat land , FATTAR INGET


Ämnesstartare

Ska skicka ett asstort paket (5 kg)imorgon till ryssland. Men var fan gör man det nu för tiden? I affären? ahhhhhhhh, hittar ingenting var närmaste postkontor ligger. Min fråga är säkert helt efterbliven men var ska jag skicka detta paket?


   
Citera
Åtta

På närmsta postombud. Oftast typ Ica. Postkontor har väl ändå inte existerat på flera år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

På närmsta postombud. Oftast typ Ica. Postkontor har väl ändå inte existerat på flera år?

Jo, men det var det jag tänkte. Så man bara går till ICA och skickar paketet liksom? måste man ha tullpapper eller nått sånt, vet du det?


   
SvaraCitera
Åtta

fastthink:

. Så man bara går till ICA och skickar paketet liksom?

Ja.

fastthink:

måste man ha tullpapper eller nått sånt, vet du det?

Ingen aning. Kolla www.posten.se.


   
SvaraCitera

fastthink:

Så man bara går till ICA och skickar paketet liksom?

Så kan du göra.

fastthink:

måste man ha tullpapper eller nått sånt, vet du det?

Japp. En ful liten grön lapp. Och en mindre blå lapp. Bara att fråga.


   
SvaraCitera

Postombud, såsom ica osv. Ryssland är inte med i EU va? Förbered dig på att få skriva massa lappppaaaaar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iddqd:

Japp. En ful liten grön lapp. Och en mindre blå lapp. Bara att fråga.

Fast gröna lappen är väll endast för brev. Detta är paket till ett icke eu land och då blir det mer skit.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Fast gröna lappen är väll endast för brev.

Ljusgrön, fyrkantig? Minns inte, har mest skickat saker som brev. Men jag vill minnas att de flesta av de paket jag tagit emot haft de där lapparna på sig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Fast gröna lappen är väll endast för brev. Detta är paket till ett icke eu land och då blir det mer skit.

nä , ryssland är inte med i eu. tror du man får lappen där eller måste man skriva ut från posten? tack!!!!


   
SvaraCitera

Gå till ditt närmsta postombud. Brukar vara ica.


   
SvaraCitera

iddqd:

Ljusgrön, fyrkantig? Minns inte, har mest skickat saker som brev. Men jag vill minnas att de flesta av de paket jag tagit emot haft de där lapparna på sig iaf.

Njä är bara för brev.

fastthink:

nä , ryssland är inte med i eu. tror du man får lappen där eller måste man skriva ut från posten? tack!!!!

Ja, du får alla lappar där, det är deras skyldighet [crazy] du kmr få skriva massa personuppgifter om personen, paketets värde, vad det innehåller osv. Så skicka ej knark men bin är ok!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Ljusgrön, fyrkantig? Minns inte, har mest skickat saker som brev. Men jag vill minnas att de flesta av de paket jag tagit emot haft de där lapparna på sig iaf.

Lounge fact:

Fast gröna lappen är väll endast för brev. Detta är paket till ett icke eu land och då blir det mer skit.

Har hittat det!! http://www.posten.se/img/cmt/PDF/cn23.pdf Tror det är denna, tack för hjälpen:)


   
SvaraCitera

fastthink:

Har hittat det!! http://www.posten.se/img/cmt/PDF/cn23.pdf Tror det är denna, tack för hjälpen:)

Aaa men tror det är en till lapp.


   
SvaraCitera

fastthink:

Tror det är denna, tack för hjälpen:)

Ringer ingen klocka. Föreslår att du drar till posten och fixar det för säkerhets skull.


   
SvaraCitera

Åtta:

Postkontor har väl ändå inte existerat på flera år?

Vi hade ett här i stan tills sent på förra året [no-no] Nu tror jag dem säljer blomkrukor där [sad]

Nej det är fan länsförsäkringar som flyttat in!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Aaa men tror det är en till lapp.

en till?[surprised] fan va allt är jobbigt.


   
SvaraCitera