Aviseringar
Rensa alla

Skillnad på tjej och kille när det kommer till trekant?


Trekant med två killar är bäst

Dold text: no homo


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

har faktiskt aldrig hört någon argumentera för att det skulle vara så.

Ingen argumenterar för att det ska vara så. Folk gör det utan att argumentera det och utan att ens fundera på varför de gör så. Jag kan inte förstå hur man kan undgå att se att sådant händer, hur kan det komma sig?

Visst, det behöver inte vara så, med rätt attityd och inställning och uppträdande kan man komma undan med det mesta, men jag hörde helt nyligen hur en tjej hade fått gå "Walk of Shame" i skolan sedan hon haft just en trekant med två killar som hade spritt ut det i skolan dagen efter. Ingen brydde sig om killarna, de fick high-five för att ha gjort en ... minns inte uttrycket, medan tjejen fick motta hånflinande kommentarer från killarna resten av dagen.

Åtta:

Detta. Folk säger att det är så ibland, men jag har aldrig i hela mitt liv hört denna attityd från någon i verkligheten.

mynona:

Det kanske är svårt att upptäcka orättvisor som man själv inte är utsatt för? På samma sätt som en vit människa har svårare att upptäcka rasdiskriminering är en svart.

... och se ovan


   
SvaraCitera
Exner

Bonbond:

Jag vet

[crazy]


   
SvaraCitera

Bonde:

Hoppas du får kuken din avbiten nå tag, för du behöver den inte[no-no]

Mer än vad du anar! [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

Detta. Folk säger att det är så ibland, men jag har aldrig i hela mitt liv hört denna attityd från någon i verkligheten.

Agree!

Förstår inte riktigt vad diskussionen ska ge heller. Antingen bryr man sig om vad man tycker själv och skiter i vad andra tycker. Eller så frågar man, och riskerar få en massa korkade svar som ändå inte påverkar ens egen åsikt, utan bara gör en irriterad. Waste of time?

Personligen tycker jag att man får dela upp det hur tusan man vill, så länge alla deltagande är bekväma med det.

Och vill man inte riskera bli dömd av folk för det, då är väl ett bra alternativ att skita i att prata om det och kasta bränsle på brasan... och istället bara njuta av det man har.


   
SvaraCitera

Åtta:

Folk säger att det är så ibland, men jag har aldrig i hela mitt liv hört denna attityd från någon i verkligheten.

Inte jag heller, det är överdrifter att det skulle vara så.

Men visst kan det förekomma fördomar mot tjejer som ligger runt. De kan ju använda sina kroppar som vapen för att få makt och pengar. Ungefär som Hugh Hefners alla flickvänner, han skulle inte haft dem om han inte varit rik.


   
SvaraCitera
mynona

Tobbish:

Förstår inte riktigt vad diskussionen ska ge heller. Antingen bryr man sig om vad man tycker själv och skiter i vad andra tycker.

Jag tycker att det är en bra idé att ändra på destruktiva samhällsmässiga attityder. Sådant kan man åstadkomma med hjälp av diskussion och debatt. Håller du med?

Tobbish:

Och vill man inte riskera bli dömd av folk för det, då är väl ett bra alternativ att skita i att prata om det och kasta bränsle på brasan...

man brukar knappast tala om det. snarare kan det hända att andra sprider ut det i skolan dagen efter.

Nate10:

Inte jag heller, det är överdrifter att det skulle vara så.

Är det en slump att det är mest killar som säger att de inte har märkt att detta förekommer? :

mynona:

Det kanske är svårt att upptäcka orättvisor som man själv inte är utsatt för? På samma sätt som en vit människa har svårare att upptäcka rasdiskriminering är en svart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Förstår inte riktigt vad diskussionen ska ge heller. Antingen bryr man sig om vad man tycker själv och skiter i vad andra tycker. Eller så frågar man, och riskerar få en massa korkade svar som ändå inte påverkar ens egen åsikt, utan bara gör en irriterad. Waste of time?

Personligen tycker jag att man får dela upp det hur tusan man vill, så länge alla deltagande är bekväma med det.

Varför deltar du i diskussionen då om du inte förstår vad den ska ge? Jag vill se hur folk tänker om det här och varför de gör det. Det finns så mycket åsikter om det här ämnet utan någon riktig anledning.


   
SvaraCitera

Men hallå, klart man inte stöter på särskilt många som propagerar för sådana åsikter irl, de håller sig nog med sina egna... [crazy] Men ni kan ju dock knappast hävda att det inte finns en mentalitet åt det hållet som ts beskriver.

Åtta gugge o tobbish


   
SvaraCitera
mynona

Bridget Jones:

Men hallå, klart man inte stöter på särskilt många som propagerar för sådana åsikter irl, de håller sig nog med sina egna... [crazy] Men ni kan ju dock knappast hävda att det inte finns en mentalitet åt det hållet som ts beskriver.

Ja. Åh, tack. [love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]​​[love][love][love]

Det första steget mot att förändra ett beteende är att erkänna det.


   
SvaraCitera

har aldrig hört någon påstå det och nej, jag tycker inget av det är "horigt"


   
SvaraCitera

Skitty:

har aldrig hört någon påstå det och nej, jag tycker inget av det är "horigt"

Det är klart att "ingen" har sagt "Tommy hade sex med Katrin och Gerda samtidigt vilken cool dude!! men hörde du om Annika som hade sex med Bernt och Gusten samtidigt?!?! Vilken hora!!"

Eftersom att det låter helt efterblivet, det hindrar dock inte folk från att i allmänhet tycka att tjejer som har mycket sex är lite sämre och killar som har mycket sex är lite bättre.

Jag är absolut inte alls för att någonting gällande sex ska dömas av andra men faktum är ju att de flesta tjejer skulle kunna ha en penis i sig 24/7 om de bara ville, för en snubbe är det hela lite svårare, blir ju lite som att tjejen ger efter till det dåliga medan killen övervinner ett storslaget hinder.

Sådana åsikter finns, jag själv skulle absolut "repsektera" en kille som spänt på ett större antal damer mer än vad jag skulle "respektera" en tjej i liknande sits.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Så enkelt är det, jag tycker inte att det på något vis är bra, alla ska ha allt sex de vill hela tiden. =)


   
SvaraCitera
mynona

Bridget Jones:

Jag är absolut inte alls för att någonting gällande sex ska dömas av andra men faktum är ju att de flesta tjejer skulle kunna ha en penis i sig 24/7 om de bara ville, för en snubbe är det hela lite svårare, blir ju lite som att tjejen ger efter till det dåliga medan killen övervinner ett storslaget hinder.

Man kan också se det som att en tjej som ligger runt riskerar att få just dåligt rykte och att hon därför ska respekteras för att hon är modig nog att ta en sådan risk, medan en kille som ligger runt inte tar några risker alls utan bara använder sig av sitt köns privilegier. Det är inte helt lätt eller svårt i någotdera fallet: den ena har det svårare före, den andra efteråt. Det blir en ond cirkel.


   
SvaraCitera

mynona:

Man kan också se det som att en tjej som ligger runt riskerar att få just dåligt rykte och att hon därför ska respekteras för att hon är modig nog att ta en sådan risk, medan en kille som ligger runt inte tar några risker alls utan bara använder sig av sitt köns privilegier. Det är inte helt lätt eller svårt i någotdera fallet: den ena har det svårare före, den andra efteråt. Det blir en ond cirkel.

Ja, jag brukar helt enkelt inte bry mig och försöka att aldrig döma, oftast är det inte ens svårt. [y]


   
SvaraCitera

Bridget Jones:

Så enkelt är det, jag tycker inte att det på något vis är bra, alla ska ha allt sex de vill hela tiden. =)

ja. jag är van vid att umgås med människor som har en lättsam syn på sex, är nog därför jag inte hör någon uttala sig på det sättet.


   
SvaraCitera