Aviseringar
Rensa alla

Skillnaden mellan Iphone 3gs och Iphone 4?


Ämnesstartare

Hade tänkt och införskaffa en ny telefon. Bestämde mig för iphone och undrar nu, vad är igentligen skillnaden? Skulle ni kunna rekommendera 3an? Vill igentligen inte slösa för mycket pengar och eftersom 3gs är ganska mycket billigare när man har den på abonnemang så.. Vad har ni för erfarenheter? [smile]


   
Citera

För det första är iphone bra mycket dyrare än konkurrenternas varianter, men är du beredd att betala priset är 4:an självklar. Den har bättre kamera (även en på framsidan), blixt, snyggare/mer robust design, bättre högtalare, sanslöst mycket skarpare skärm, bättre processorer och en hel del andra småfunktioner.

Jag äger båda och har svårt att använda den betydligt långsammare och plastigare 3GS efter att ha vant mig vid 4:an...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3gs ska vara skönare att frakta i anus ha jag hört

orbiuz:

Vad har ni för erfarenheter? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du inte haft en smartphone innan, köp en 3GS. Du kommer älska den och du kommer inte veta vad du missar ändå :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det ena är en indiskt maträtt. Gissa vilken.


   
SvaraCitera

3GS är inget alternativ tycker inte jag i dagens smartphone-marknad, den är helt enkelt ett skämt ställd bredvid toppkandidaterna idag...

Iphone 4 är apples enda iphone som faktiskt ha gett konkurrenterna en match i hårdvara och inte bara mjukvara...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det några andra telefoner som ligger lite mitt emellan dom då?


   
SvaraCitera

orbiuz:

Finns det några andra telefoner som ligger lite mitt emellan dom då?

kolla HTC:s modeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orbiuz:

Finns det några andra telefoner som ligger lite mitt emellan dom då?

Finns ju huuuuuur mycket som helst [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte varför jag fastnat för iphone igentligen.... har en appledator, macbook, och tycker igentligen bättre om windows. Annars så kanske samsung galaxy s vore ett alternativ..


   
SvaraCitera

orbiuz:

Vet inte varför jag fastnat för iphone igentligen.... har en appledator, macbook, och tycker igentligen bättre om windows. Annars så kanske samsung galaxy s vore ett alternativ..

Vad ska du använda din mobil till? [smile]


   
SvaraCitera

enda fördelen är att fyran är snygg. Sen är ju problemet med registreringen av roaming data rätt besvärlig men det är ju inte officiellt.


   
SvaraCitera

Det är absolut inte enda fördelen, men sen om man ser övriga funktioner som jag skrev ovan viktiga är upp till en själv.


   
SvaraCitera

sftd:

mer robust design

Förutom att baksidan är gjord i glas, vem som nu fick den snillrika idén. [confused]

Tycker nog dessutom iPhone 3G(S) ligger bättre i handen.


   
SvaraCitera

Buddah:

Förutom att baksidan är gjord i glas, vem som nu fick den snillrika idén.

Designen känns mer robust än 3GS:s baksida som väldigt lätt blir repig. Jag har inte en repa på min. Behandlar man telefonen med omsorg och/eller använder bra fodral ska glasbaksidan inte vara ett problem. 3GS ligger bättre i handen ja, men det är också den enda fördelen den har över 4:an.


   
SvaraCitera