Aviseringar
Rensa alla

Skillnaden mellan kön


sincan
Ämnesstartare

"Män orsakar större utsläpp än kvinnor. En viktig orsak till skillnaden är män och kvinnors olika resmönster. Män åker mer bil än kvinnor medan kvinnor åker mer kollektivt. Utsläppen skiljer sig därefter."

/Statens institut för kommunikationsanalys.

ÄNDRAT 2013-01-21 22:50
Tycker ni att detta är rätt att klumpa ihop männen som en kategori?! Man ska väl inte dela in i kön längre eller+!??!
Men just det, män förväntas köra bilar för det är manligt...


   
Citera

[cool]


   
SvaraCitera

Det är inte coolt ni är ju bara grundlurade stackare allihop


   
SvaraCitera

Men en kvinna som föder barn tjugofaldigar sitt "carbon footprint".

MVH: ställföreträdande Uffe Brunberg [cool]


   
SvaraCitera

för att göra barn är man två såatteh
tiofaldigar o mannen också då o så blir det tillbaks till att kvinnan är mindre utsläppig [badgrin]


   
SvaraCitera

Vad vill du förmedla? Ett faktum? Jaha? [crazy] Ja, det är väl tråkigt/whatever att det är så. Vad skall diskuteras?

Ett mer väl underbyggt diskussionsämne eller åtminstone någon frågeställning som ämne vore på sin plats.


   
SvaraCitera

Har själv funderat mycket över det här med kön, tänkt på tiderna då grekerna var stolta och öppna med nakna män och homosexualitet, då det var kvinnorna som bestämde i vissa indianstammar osv

jag tror att det är fullt möjligt att kön bara är socialakonstruktioner

jag tror att människor beter sig på ett sätt som de känner att de förväntas uppföra sig, märker att jag gör det själv ibland exempelvis, men jag tänker även på att här i Sverige blir man aggresiv och skrikig när man dricker alkohol medan man i Frankrike blir seriös och filosofisk, just därför att samhället har förväntningar


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed:

Men en kvinna som föder barn tjugofaldigar sitt "carbon footprint".

MVH: ställföreträdande Uffe Brunberg [cool]

Yes, bra, då är vi män inte alltid värst.[badgrin]

Ögon i en plåthink:

Vad skall diskuteras?

Ögon i en plåthink:

faktum

oatsreuvaue:

för att göra barn är man två såatteh
tiofaldigar o mannen också då o så blir det tillbaks till att kvinnan är mindre utsläppig [badgrin]

Ja men det är kvinnan som avgör[badgrin][badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

för att göra barn är man två såatteh tiofaldigar o mannen också då o så blir det tillbaks till att kvinnan är mindre utsläppig

Abort är i regel något kvinnan bestämmer över om hon vill göra eller ej.


   
SvaraCitera

sincan:

faktum

Den här tråden har ett så fattigt underlag att jag överväger huruvida den hör hemma i Forum Plus... Utveckla gärna din originalpost med vad trådens syfte är.


   
SvaraCitera

så skoj är det inte att göra abort att man vill göra det 25 gånger hörni


   
SvaraCitera
mynona

Papperssoldat:

Har själv funderat mycket över det här med kön, tänkt på tiderna då grekerna var stolta och öppna med nakna män och homosexualitet, då det var kvinnorna som bestämde i vissa indianstammar osvjag tror att det är fullt möjligt att kön bara är socialakonstruktionerjag tror att människor beter sig på ett sätt som de känner att de förväntas uppföra sig, märker att jag gör det själv ibland exempelvis, men jag tänker även på att här i Sverige blir man aggresiv och skrikig när man dricker alkohol medan man i Frankrike blir seriös och filosofisk, just därför att samhället har förväntningar

Ja det är rätt tänkt. Det är vanlig logik, men man tänker inte alltid på det eftersom det handlar om saker som folk är så vana vid att de inte reflekterar över dem


   
SvaraCitera

sincan:

Tycker ni att detta är rätt att klumpa ihop männen som en kategori?!

kvinnorna blev ju också klumpade ihop som en kategori här

mvh bråkig


   
SvaraCitera

fast ne inte bra att klumpa ihop, inte skoj att vara en klumporganism


   
SvaraCitera

mynona:

Ja det är rätt tänkt. Det är vanlig logik, men man tänker inte alltid på det eftersom det handlar om saker som folk är så vana vid att de inte reflekterar över dem

Uppskattar verkligen din kommentar, håller med dig fullt ut![smile]

Försöker själv reflektera över mina egna ideal, värderingar och idéer så mycket jag kan och strävar efter att bli mer självmedveten.


   
SvaraCitera