Aviseringar
Rensa alla

Skillnaden mellan Kristendom, Judendom och Islam


Judarna hittade på skiten, och slog ihjäl Jesus.

Kristna tror att Jesus är guds son, så de bildade en ny sekt.

Muslimer tror att Jesus är en profet, så de bildade också en egen sekt.

Tillsammans bildar de onskans triangel och är ansvariga för 95% av alla krig och konflikter i världen.

The End [love][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smartnsweet:

va duktig :)[/quote haha tack


   
SvaraCitera

smartnsweet:

judism have thier own book and i dont know much about it hahaha

HAHAHAHA 😀


   
SvaraCitera

AndyH:

Tillsammans bildar de onskans triangel och är ansvariga för 95% av alla krig och konflikter i världen.

The End [love][party]

är du seriös?


   
SvaraCitera

Alla är förfalskade verisioner av Zoroastrismen så det kvittar

eller för att säga det i Ad Hominem's ord:

Auschwitz rules over the torah
Auschwitz rules over the coran
Auschwitz rules over the bible
Auschwitz rules over you bastards


   
SvaraCitera

Leeilaa:

är du seriös?

Ja det är ju typ sant. Hur många judiska och muslimska länder lever i fred idag? Och historiskt sett har ju de kristna varit jävligt duktiga på korståg och annat med.


   
SvaraCitera

de religionerna har inte alls samma skapare, dvs. Guden är en gemensam skapare för både judendomen å kristendomen, fast guden för islam kallas allah, å allah har helt andra egenskaper än guden..
kristna tror på allt i gamla testamentet (judendom), fast judar inte tror på att den korsfästade personen var Jesus (de väntar på den riktige jesus tills idag ''jag tror det'' )
muslimernas gud kallas allah å deras heliga skrift är koranen som inte får översättas till nåt annat språk (från arabiska),, koranen består av mohammeds (islams profet) uppenbarelser å innehåller enligt islam allahs budskap.
[y][y][y]


   
SvaraCitera

AndyH:

Ja det är ju typ sant. Hur många judiska och muslimska länder lever i fred idag? Och historiskt sett har ju de kristna varit jävligt duktiga på korståg och annat med.

krigen som pågår i mellanöstern e av terroristerna, som e muslimer!!
ja respekterar alla religeioner å deras åsikter,, fast du kommer överraskas av det som står i koranen om du skulle läsa den: de hånar kristna och judar å beskrev att de är apans barnbarn....
muslimerna får ljuga, döda, själa av de kristna å judar,, plus har rätt att våldta sina fruar å barn.....
muslimerna: jag säger igen jag inte hatar muslimerna o respekterar dina åsikter,, fast det här e en verklighet å står ju på koranen...
jag ville bara visa med mina åsikter vrf det e krig speciellt i de muslimiska länder,, plus de terroristiska brottsligheter som pågår hittils!!

[no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

il0vejesus:

muslimerna får ljuga, döda, själa av de kristna å judar,, plus har rätt att våldta sina fruar å barn.....

Antar att du också läst koranen och även kan ta vars detta Godkänns i texterna ?


   
SvaraCitera

il0vejesus:

de religionerna har inte alls samma skapare

OMG typ IG i religion eller? Samma gud och alla profeter är släkt med varandra. på ett eller annat sätt. Abrahams söner skapade både islam och judendom. Det var ängel Gabriel som berättade koranen för Muhammed.

Nu till skillnaderna.

Förstår mig inte på islamer, såg en dokumentär med en tjej som tyckte att vi svenskar var ofria (hon gick i svensk skola) eftersom vi inte blev bortgifta och hade på så sätt en "trygghet".

I koranen står det ordagrant att mannen får slå kvinnan om hon vägrar att ha sex med honom eftersom "kvinnan är mannens åker". Trodde fan inte mina ögon när jag läste om det i religionskunskapen, trodde att allting var rasism, men nu fattar jag bättre varför kvinnorna har burka i Afghanistan och stenas till döds.

Man borde rada upp alla mullor och övriga muslimska ledare och bomba dem - särskilt när det finns sånna här människor

All religion med präster och liknande är fan fel. Står ingenstans om präster i någon religiös text. Bara svepskäl för präster (särskilt katolska) att banka på 8-åringar i beroendestälning.


   
SvaraCitera

Jolter:

OMG typ IG i religion eller?

du menar hellre MVG,, tror du Gud e samma person som Allah??? hur faan då?? kan du förklara ifall du kan bättre!!!
plus du själv sa att man får slå kvinnan om hon vägrar att ha sex med en!!!! ((((vilken religion pratar du om??))))
om guden vore samma person då skulle det inte stå så här på Koranen eftersom det man inte får göra enligt judendom o kristendom ,,,


   
SvaraCitera

il0vejesus:

de religionerna har inte alls samma skapare, dvs. Guden är en gemensam skapare för både judendomen å kristendomen, fast guden för islam kallas allah, å allah har helt andra egenskaper än guden..

Är du dum eller?

Allah betyder Gud på arabiska, så det är samma gud.

il0vejesus:

står i koranen om du skulle läsa den: de hånar kristna och judar å beskrev att de är apans barnbarn....
muslimerna får ljuga, döda, själa av de kristna å judar,, plus har rätt att våldta sina fruar å barn.....

Hahahahahahahaha! källa??

va fan har du fått det här skitet från?

jävla idiot som tror att han kan nåt


   
SvaraCitera

il0vejesus:

står i koranen om du skulle läsa den: de hånar kristna

nu får din lilla tvättade hjärna lite mer kunskap

http://www.islamfortoday.com/galvan03.ht m" target="_blank"> http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.islamfo...


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Är du dum eller?

Allah betyder Gud på arabiska, så det är samma gud.

.......... ja kan arabiska å det vet alla,, så säg nåt vi inte vet istället,,,
ja ska hämta källan så snart som möjligt oavsett va din religion e ... plus du får inte säga dum o visa respekt annars,,,,

ifall du inte sa förlåt, så ska du ha besvär med mig,, ja kan hämta din ip adress å hämta dig även om du bor i antarktis,,,

mitt tips e att skaffa bättre liv å lek med katterna istället,, för att ja inte känner nån när ja blir förbannad,,, ja väntar på att säga förlåt här annars ditt öde skall jag avgöra!!!


   
SvaraCitera

il0vejesus:

ja kan arabiska

det kan jag också [rolleyes]

il0vejesus:

ja kan hämta din ip adress å hämta dig även om du bor i antarktis,,,

HAHAHAHA ja snälla, gör det !!

il0vejesus:

ja väntar på att säga förlåt här annars ditt öde skall jag avgöra!!!

dra åt skogen, p15


   
SvaraCitera