Aviseringar
Rensa alla

skillnaden mellan söt, snygg och vacker


Ämnesstartare

har surfat lite på nätet och detta ämne har dykt upp, försökte slå upp orden för att kolla skillnaden i ordböckerna men hittade inget bra.
och eftersom folk tänker och tycker olika finns det såklart inte bara en betydelse.
de här tre orden kan också ses som synonymer.

vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

söt - väcker föräldrainstinkter, lite som en nalle, eller en djurunge
vacker - trollbindande, estetisk, som en solnedgång
snygg - fräsch, bra proportioner, som ett spjut

men de flyter lite in i varandra och man kan vara allihop samtidigt eller på olika tidpunkter etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

söt - lite som en nalle, eller en djurunge vacker - trollbindande, estetisk, som en solnedgångsnygg - fräsch, bra proportioner, som ett spjutmen de flyter lite in i varandra och man kan vara allihop samtidigt eller på olika tidpunkter etc

fast är inte det gullig då?:-\
jo håller jag med om:-)
hmm... ja så kan man nog beskriva det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning men tycker söt är också personlighet medans snygg och vacker är mest utseende. Och så är vacker lite kraftigare än snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

fast är inte det gullig då?:-\

Vet inte skillnaden mellan gullig o söt..urr kanske att gullig inte smakar gott 😛

Burrr:

Ingen aning men tycker söt är också personlighet medans snygg och vacker är mest utseende. Och så är vacker lite kraftigare än snygg.

Mmh håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrr:

Ingen aning men tycker söt är också personlighet medans snygg och vacker är mest utseende. Och så är vacker lite kraftigare än snygg.

tänker gullig här me med personlighet, fast du har rätt i att söt också beskriver beteende 😛
jo snygg känns lite ytligt fast även om vacker också syftar på utseende känns det mer som nåt man säger till någon man älskar eller ser upp till typ


   
SvaraCitera

jag är allt

om man får komma och vara självgod efter såhär lång tid


   
SvaraCitera

tycker förövrigt folk blir vackrare om de har vacker insida. douches kan va snygga
najs människor är vackra

tycker ca alla har något vackert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

gullig

Tycker det är som söt fast i något mindre skala. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

jag är alltom man får komma och vara självgod efter såhär lång tid

självgod får man alltid va^^ bra med självförtroende:-)

elverpigen:

tycker förövrigt folk blir vackrare om de har vacker insida. douches kan va snygganajs människor är vackratycker ca alla har något vackert

ligger nåt i de^^

S3ON:

Tycker det är som söt fast i något mindre skala.

ja fast gulligt relaterar jag ofta till småbarn eller djur inte så ofta tonåringar eller vuxna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar använda Snygg som en som har det estetiska med sig. Den Söte kan dela den Snyggas egenskaper men väcker också något någon känsla av mersmak. Lägg i hopp det och du får den Vackra, en som oundvikligen går att bortse från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Jag brukar använda Snygg som en som har det estetiska med sig. Den Söte kan dela den Snyggas egenskaper men väcker också något någon känsla av mersmak. Lägg i hopp det och du får den Vackra, en som oundvikligen går att bortse från.

Underbart beskrivet. Bara att hålla med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Jag brukar använda Snygg som en som har det estetiska med sig. Den Söte kan dela den Snyggas egenskaper men väcker också något någon känsla av mersmak. Lägg i hopp det och du får den Vackra, en som oundvikligen går att bortse från.

xyz123:

Underbart beskrivet. Bara att hålla med!

ja verkligen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

ja fast gulligt relaterar jag ofta till småbarn eller djur inte så ofta tonåringar eller vuxna...

Ah jo, det är sant.. Sött är nog något man mer vill sätta tänderna i dårå! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ah jo, det är sant.. Sött är nog något man mer vill sätta tänderna i dårå!

haha stämmer nog:-)


   
SvaraCitera