Aviseringar
Rensa alla

Skillnader i hur olika kön bemöts


Ämnesstartare

Jag antar att ni redan tagit del av denna nyhet, men jag tycker ändå att vi kan ta upp den här. Nu har ju män traditionellt tråkigare klädstil än kvinnor då män inte är några prydnader på samma vis, men detta gör ändå skillnaderna väldigt tydliga. Och bara det att det var han som gick ut med detta och samtidigt kritiserade könsrollerna och inte någon kvinna gör att nyheten har tagits emot på ett annat sätt. 

k8xdl4o


   
Citera
Ämnesstartare

Gud vilken ointressant tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ärligt säga att jag aldrig har tänkt på vad någon annan har varit klädd i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Kan ärligt säga att jag aldrig har tänkt på vad någon annan har varit klädd i

Skönt!

the pepparkaka:
Gud vilken ointressant tråd

den flög dig nog över huvudet ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker väl inte att det är någon revolutionerande nyhet som tar upp något vi inte redan visst tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En man blev nyligen kritiserad för vad han hade på sig 😛

http://edition.cnn.com/2014/11/13/living/matt-taylor-shirt-philae-rosetta-project/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Tycker väl inte att det är någon revolutionerande nyhet som tar upp något vi inte redan visst tyvärr.

Självklart inte men nu görs det ju väldigt tydligt och denna man blir hyllad medan en kvinna skulle blivit bemött på ett helt annat vis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

killar har ofta fula kläder


   
SvaraCitera
mynona

Javisst uppmärksammas kvinnor oftare för sådant än män, det är sant. Det är inget nytt dock. Jobbigt att man måste klä sig med omsorg varenda dag. enklast att bara dra på sig något difusst svart så kan folk inte skilja de ena kläderna från de andra


   
SvaraCitera

Fingerprints:
Tycker väl inte att det är någon revolutionerande nyhet som tar upp något vi inte redan visst tyvärr.

grejen är väl att många människor inte verkar veta eller vilja förstå det.

Z0dd:
En man blev nyligen kritiserad för vad han hade på sig 😛

http://edition.cnn.com/2014/11/13/living/matt-taylor-shirt-philae-rosetta-project/

vad i....


   
SvaraCitera
Kudhos

lol folk har för mycket fritid ibland asså


   
SvaraCitera

Kudhos:
lol folk har för mycket fritid ibland asså

hoppas du syftar på de personerna som tycker det är värt att kritisera vad kvinnliga nyhetsankare har på sig och inget annat.


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

hoppas du syftar på de personerna som tycker det är värt att kritisera vad kvinnliga nyhetsankare har på sig och inget annat.

Yupp. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Bror


   
SvaraCitera

isola: Skönt!

Jag är faktiskt nyfiken hur man kan säga såhär när feminister nyligen attackerade och tvingade en av individerna bakom en väldigt stor dag för vetenskapen bara p.g.a hans klädval
Killar bedöms inte "lika hårt" my ass


   
SvaraCitera