Aviseringar
Rensa alla

Skillnader i hur olika kön bemöts


Ämnesstartare

Sagitta:
Vad är ens syftet med den här tråden?

öh va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att bli bedömd för den man är och inte för hur man ser ut menar du? Ah det måste vara jobbigt. Bönderna tyckte nog jättesynd om adelsmännens tuffa liv också.

Bedömd för ens status, ens längd, ens pengar


   
SvaraCitera

Anino: Man ska diskutera hur olika kön bemöts

Jag tror inte att man bemöter män och kvinnor olika p.g.a vad de har på sig. Däremot tror jag att (eller vet jag) man bemöter män och kvinnor olika beroende på vad de väljer att INTE ha på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

Bedömd för ens status, ens längd, ens pengar

du fattar ej va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag tror inte att man bemöter män och kvinnor olika p.g.a vad de har på sig. Däremot tror jag att (eller vet jag) man bemöter män och kvinnor olika beroende på vad de väljer att INTE ha på sig.

Män och kvinnor bemöts olika inom de flesta områden. Läs trådstarten igen.
Ok va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du fattar ej va?

Om du hade läst historia hade du vetat att bönderna hade det bra. Bönder präster adelsmän borgare ingick i det hedervärda ståndet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag tror inte att man bemöter män och kvinnor olika p.g.a vad de har på sig. Däremot tror jag att (eller vet jag) man bemöter män och kvinnor olika beroende på vad de väljer att INTE ha på sig.

Jag tror hon menar i vardagen. Klädseln var bara ett exempel


   
SvaraCitera

isola: Män och kvinnor bemöts olika inom de flesta områden. Läs trådstarten igen. Ok va?

Bitter much? Ja det är klart, det är ju för att man är just kvinna eller man, det beror inte på valet av kläder.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

isola:

sade någon så till dig?

Ja, fast orkade inte bry mig egentligen.. var mest fascinerande att det skulle vart mest störande för personen. hittar iof puckon över allt.


   
SvaraCitera

isola: Att bli bedömd för den man är och inte för hur man ser ut menar du? Ah det måste vara jobbigt. Bönderna tyckte nog jättesynd om adelsmännens tuffa liv också.

Jag är inte ute efter att starta krig, det finns gott om plats för oss båda och våra åtstridiga åsikter i världen. Jag har sedan länge konstaterat att ingen/få i världen verkar tycka som mig, kvinnor är rätt privilegierade i västvärlden och att det är en tillgång att ha ännu en sak som folk uppskattar hos en (utseende) men tydligen är min åsikt efterbliven för jag möter ytterst få som delar den.
Moving on, bönderna hade det rätt bra bara så du vet eftersom de ägde land (jämför med plantageägare i USA) så du kanske menade pigor/drängar jämfört med storbonden?

Vi möter alla olika bekymmer i livet och alla är vi egocentriska så vi tycker våra problem är mer betydelsefulla än andras men jag garanterar dig att det inte är så kul att gå osynlig genom uppväxten/livet bara för att det finns folk som är bättre/mer lämpade till standardnormen än du.
Vill du som tjej ha uppmärksamhet för att det skulle kännas bra att bli sedd är det väldigt lätt att få det på det "rätta" sättet, om du som kille vill bli sedd däremot finns det få vägar att gå och den vanligaste av dessa är till kriminalitet eller i yngre år s.k "Stökigt" beteende.
Jag må ibland vara bittrare än jag vill medge, men jag försöker iaf att inte vara det eftersom det inte ger mig den lycka jag söker i livet men jag är ju nyfiken på om du själv anser dig vara bitter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: kriminalitet eller i yngre år s.k "Stökigt" beteende.

speciellt om man inte har haft en manlig förebild


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att folk ursäktar mobbingen av Matt Taylor är.. Det oroar mig verkligen, på samma sätt som Kopernikus och Cantor blev förnedrade under sin livstid, ser feminister och SJWs inte längre än sin egna trångsynta näsa räcker.
Det är inte ofta jag känner skam över att vara människa, men det här fallet får mig verkligen bara att vilja göra grimaser och sitta stirra ner i golvet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Jag är inte ute efter att starta krig, det finns gott om plats för oss båda och våra åtstridiga åsikter i världen. Jag har sedan länge konstaterat att ingen/få i världen verkar tycka som mig, kvinnor är rätt privilegierade i västvärlden och att det är en tillgång att ha ännu en sak som folk uppskattar hos en (utseende) men tydligen är min åsikt efterbliven för jag möter ytterst få som delar den.
Moving on, bönderna hade det rätt bra bara så du vet eftersom de ägde land (jämför med plantageägare i USA) så du kanske menade pigor/drängar jämfört med storbonden?

Vi möter alla olika bekymmer i livet och alla är vi egocentriska så vi tycker våra problem är mer betydelsefulla än andras men jag garanterar dig att det inte är så kul att gå osynlig genom uppväxten/livet bara för att det finns folk som är bättre/mer lämpade till standardnormen än du.
Vill du som tjej ha uppmärksamhet för att det skulle kännas bra att bli sedd är det väldigt lätt att få det på det "rätta" sättet, om du som kille vill bli sedd däremot finns det få vägar att gå och den vanligaste av dessa är till kriminalitet eller i yngre år s.k "Stökigt" beteende.
Jag må ibland vara bittrare än jag vill medge, men jag försöker iaf att inte vara det eftersom det inte ger mig den lycka jag söker i livet men jag är ju nyfiken på om du själv anser dig vara bitter?

Att du tycker att det räcker att kvinnor är "rätt privilegierade" i jämförelse med ställen där de blir är barn/andraklassens medborgare istället för att vara helt jämlika män är helknasigt.
Att bli osedd eller känna utanförskap är inget som bara händer ett visst kön, bara så du vet.
Nä att bli sedd som kille är lika lätt som att bli sedd som tjej. Dock blir tjejer inte värderade efter sin person utan efter utseende, vilket är väldigt kränkande. Att många killar drar sig till kriminalitet kan mycket väl vara pga testosteron men också för att det ingår i deras könsroll. Tjejerna är oftast, om man nu ska jämföra med "hip hop-världen" och den kriminella världen där sedda som kuttersmycken och återigen inte bedömda efter vad de gör.

Jag anser självklart att det är helt knasigt att jag inte har samma status som män och blir bedömd på ett annat sätt.

Exodus:

speciellt om man inte har haft en manlig förebild

Det är bra att ha förebilder av båda kön men det är ingen nödvändighet. Sedan beror det ju på hur denna förebild är.

Bönderna var styrda av adeln och ägde marken om de hade tur, annars var de styrda av storbönderna också.


   
SvaraCitera

isola: jämförelse med ställen där de blir är barn/andraklassens medborgare istället för att vara helt jämlika män är helknasigt.

Vart? talar vi utomlands nu så håller jag med, de behöver rättigheter som in i helvete

isola: Nä att bli sedd som kille är lika lätt som att bli sedd som tjej.

Uhm, nej? Bli sedd som tjej är mycket mycket lättare, det faktum att du motstrider detta gör mig väldigt tveksam till hurpass seriös du är med det hela
Finns ju anledningar att t.ex. tjejer får otroligt mycket mer kontakt från okända killar på nätet som söker deras uppmärksamhet eftersom det ÄR lättare att bli sedd som tjej
gå ut på krogen här i göteborg som tjej och vipps har du typ 10-15 killar runt om dig efter en dryg halvtimma eftersom tjejer är såpass uppskattade (för sitt utseende oftast men välj själv, det eller inget?)

isola: Jag anser självklart att det är helt knasigt att jag inte har samma status som män och blir bedömd på ett annat sätt.

Du som kvinna har högre status och ses som mer värdefull, är det ett bekymmer så finns det ju vägar runt om du verkligen känner att du vill ha lika dålig status som killar överlag
Talar du möjligvis om rika killar? då håller jag med dig men det är inte en könsfråga utan en klassfråga snarare

isola: Att många killar drar sig till kriminalitet kan mycket väl vara pga testosteron men också för att det ingår i deras könsroll.

nej, oftast är det för att det är enda utvägen ur osynligheten och tro mig för jag har varit så nära att trilla dit.
Frestelsen när ingen ser dig och ingen bryr sig att finna gemenskap och framför allt tjejer är otroligt stor, ingen vill vara osynlig utan vi är sociala varelser men vårt samhälle byggs upp kring något som tillgodoser många tjejers behov men ignorerar killarnas problem
oftast genom frasen "privilegierade kan inte ha problem, skärp dig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det är bra att ha förebilder av båda kön men det är ingen nödvändighet. Sedan beror det ju på hur denna förebild är.

Bönderna var styrda av adeln och ägde marken om de hade tur, annars var de styrda av storbönderna också.

Killar som växer upp utan en pappa blir ofta kriminella. Det är bevisat så jag vet inte vad du snackar om.


   
SvaraCitera