Aviseringar
Rensa alla

Skilsmässa


Ämnesstartare

Hejsan, vet inte om detta är rätt forumdel men aja

Min mamma har äntligen beslutat sig att skilja sig från min pappa, detta är jag väldigt glad över, innan jag forsätter förklara så ska ni få veta lite bakgrundshistoria.

Mina första minnen om att min pappa gör mig illa är från när jag var 5-6 år fast jag har aldrig tänkt på det i efterhand, när jag var ungefär 9 fick min pappa ett nytt jobb och det har varit rätt lugnt på den fronten tills för ett år sedan då han fick sparken, han började då gå hemma utan att göra ett dyft.
dvs att min mamma arbetade från 9-5 och sen kom hem och fick laga mat och tvätta samt andra hushållssysslor medans han inte gjorde annat än att klaga och tycka synd om sig själv. (Nuförtiden lagar jag dock maten 2 ggr i veckan)

Nu råkar det vara så att till skillnad från mina andra syskon så har jag väldigt svårt för att ta oförtjänt skit, vilket ledde till att jag och min pappa alltid bråkade och han var den som använde sig av metoder som att slå sönder mina saker eller slå mig när han tyckte att jag gått för långt

På sista tiden har han också börjat dricka en hel del

Nu var det så att han igår kom tårögd in i mitt rum, stank whiskey och kramade mig samtidigt som han sa något i still med "farväl, jag drar vidare nu"

Han försvann sedan ut till ladan och med blandade känslor antog jag att han skulle hänga sig eller något fast efter någon timma hörde jag bilen starta och han körde iväg rattfull

Han kom hem flera timmar senare lite efter min mamma och efter några timmars "prat" varvid han sa att min mamma var jätteokänslig och att han var mer värd än henne osv så bestämde hon sig för att skiljas

Ville bara skriva av mig, helt frivilligt om du väljer att läsa eller inte


   
Citera
smisk

Oj. Ja du, då är det väl bra för din del, om det känns bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jättebra, ni klarar er utan honom


   
SvaraCitera

Ge mig din mammas Nummer och msn [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, eh jo. Jag tycker fortfarande synd om dig, inte för att dom ska skiljas, mer för det som har hänt innan ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Oj. Ja du, då är det väl bra för din del, om det känns bra.

isola:

Jättebra, ni klarar er utan honom

[smile]

King_of_cash:

Ge mig din mammas Nummer och msn

Håll dig till din egen mamma istället

hejkattunge:

Oj, eh jo. Jag tycker fortfarande synd om dig, inte för att dom ska skiljas, mer för det som har hänt innan ;/

Gillar dig [smile]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Håll dig till din egen mamma istället

Kom igen, om ja blir din pappa så låter ja dig äta hur mycket lördagsgodis som helst [cool]


   
SvaraCitera
Gifted

King_of_cash:

Ge mig din mammas Nummer och msn [cool]

Och DU klagar på att folk är okänsliga mot dig? Skäms på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Gillar dig

Gillar dig också [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

King_of_cash:

Kom igen, om ja blir din pappa så låter ja dig äta hur mycket lördagsgodis som helst

Det ser ut på dig som att du skulle äta upp allting själv


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Det ser ut på dig som att du skulle äta upp allting själv

Du får utegångsförbud pojken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

King_of_cash:

Du får utegångsförbud pojken.

Du får kuk i röven snart

Unexpected:

Grattis

Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som att din pappa har tjänat ut sin plats hos dig/er, ja. Beklagar att du behövt växa upp under sådana förhållanden.


   
SvaraCitera

Skit bra att mor din skiljer sig från din far!
men synd bara att du har växt upp med detta.. men en ljusare framtid för både dig och din mor kommer.


   
SvaraCitera