Aviseringar
Rensa alla

Skilsmässor - tror ni att folk kan hålla ihop?


Ämnesstartare

fattar inte varför man ska vara med varandra om det inte fungerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det är lättare att ge upp ett förhållande idag. Hoppas på att man kan hålla ihop. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man passar ihop ska man vara ihop, annars inte


   
SvaraCitera

20.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Seriösa svar tack....!

Min kära vän, jag minns den dagen då jag helt plötsligt började förlora greppet om hur mycket din närvaro, ditt umgänge spelar en roll i mitt liv.
Denna stund gjorde inte att jag värderade dig mer eller mindre än innan, vad som verkar ha börjat hända äro att jag förlorar lugnet i hur mycket jag tycker om dig sekunden du vill ta mer ifrån mig än vad någon i sitt rätta sinne skulle hoppas lyckas ta ifrån någon annan utan att leda dem till sin grav!
Så, dem första stunderna vi delade tenderade att fylla mig med energi, jag målade vid din sida, jag spelade musik vid din sida jag tjänade kreativiteten vid - din - sida!
Igenom dessa underbara verktyg genererade jag energi och kreativitet som sedan kunde bollas emellan våra tankebanor, känslor, sinnestillstånd och igenom dessa skapa någonting starkare än tidigare.
Detta var innan vi började tjäna varann, att du kom eller gick i mitt liv spelade mig ingen roll innan, vad jag finner mig i nu är en värld av en sannerligt djupt energilös och färglös värld, vad jag inte längre låter ta min underbara uppmärksamhet är världen, jag har inget att dela med dig för du är allt jag vet, en till energilös, depprimerad själ som min, vilsen i tankar om att det är fel på mig, vilsen i tankar om att det är fel på dig.
Min vän, hur kan eurofi inte varit nog, hur kan girigheten lura oss att vi blir förfyllda igenom att stänga in oss i varann, studerandes varann, studerandes sex det är allt vi har gjort hitills och det är inte en speciell upplevelse när den tas bort ifrån konsten den tillhör, världen och livet min vän där är sex en fin färg men i vår värld finns det bara en färg och det är en värld av deppression som inte kan fixas!
- Mitt hjärta skrev nyss detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee: - Mitt hjärta skrev nyss detta

vad snackar du om?! :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: vad snackar du om?! :s

Jag finner mig badandes i historier om underbara människor som igenom en sådan relation där det ända som finns är två människor drastiskt förändras till mindre öppna och energiska människor.
Vad som går upp för mig är kopplingen att dessa människor slutar att tjäna intressen/hobbies som genererar energi i deras liv, Musik, Konst, Kampsport eller andra instrument kan vi tillsammans ha en relation till kreativitet, en relation till varann verkar dock inte generera energi när detta är allt man vet, utan verkar snarare tvinga oss in i ett krig om de fåtal energier som finns kvar emellan två personer.
Jag har aldrig haft funderingar på att döda ens människor som mobbat mig under hela mitt liv, dock har dessa överlevnadsinstikter riktats emot en människa som utifrån verkar ge mig kärlek men i mitt hjärta suger hon ut min själ var gång hon smeker eller kysser mig..
BTW hände för länge sedan, hamnade typ i mega psykos, trodde att jag skulle dö, visade sig att allt berodde på att jag gav all min energi till ett svart hål


   
SvaraCitera

Lee: Så, dem första stunderna

*DE

mvh

rätt ska va rätt


   
SvaraCitera
Draug

livslånga förhållanden är helt klart möjliga, du måste hitta den rätta bara. Sen tror jag det är viktigt att just lära sig att leva med varandra, acceptera varandras egenheter och brister.
 Det är vad jag tror kan ju inte veta helt säkert, mina förhållanden har ju aldrig hållt under någon längre tid så kan ju inte direkt gå på mina egna erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: *DE

Ett sannerligen effektivt sätt att låtas veta hurvida någon läser mer än de första två meningarna min vän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kan men det är annorlunda tider nu och folk känns nästan lite oseriösa ibland, som om dem skiljer sig eller går isär så himla enkelt. Vet ju inte hur det är men verkar inte som alla kämpar riktigt.

Får la se framöver men jag tror nog att vissa kan vara tillsammans länge eller alltid, jag hoppas gärna på att få uppleva det själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många ensamma singlar går desperat till krogen i hopp om att finna någon snygg att dela sängen med. Påstår inte alla förhållanden som har sin start på detta vis går isär efter ett tag, men jag tror att det finns ett samband här.

Hade varit intressant att forska kring området..

Förhållanden som istället har sin start då båda parter inte känner något desperat behov utav närhet till varann innan de träffas, tror jag har en högre chans att klara sig i längden.

Baserat på mina magkänslor, over and out! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men inte alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: ensamma singlar går desperat till krogen i hopp om att finna någon snygg att dela sängen med

correction: någon att dela säng med

S3ON: Förhållanden som istället har sin start då båda parter inte känner något desperat behov utav närhet till varann innan de träffas, tror jag har en högre chans att klara sig i längden.

har samma teori.
dock undrar jag hur bra förhållanden som bygger på one night stands funkar, eller där kontaktbehovet att inleda var  strikt fysisk attraktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JustAnotherSoul: Måndag 21 Oct, 22:56

Nej, de kommer från en generation där man fortsätter använda saker trots att de endast fungerar halvdant, och nöter ut dem till oigenkännlighet istället för att skaffa en nyare och bättre anpassad.


   
SvaraCitera