Aviseringar
Rensa alla

Skit & skam


Ämnesstartare

Min pojkvän som är 21 bor hos sin storebror eftersom att han inte har ekonomin att bo i egen lägenhet eftersom att han söker jobb och är timanställd på ett jobb. Varje gång jag ska komma hem till dom, så är det snuskigt nästan överallt. Dom har två stora hundar som är biter på saker och smutsar ner i både sängar & soffor. Det är damm, skräp och smuts överhuvudtaget överallt och nu vet jag inte vad jag ska göra. Deras ena hund löpte för några veckor sen och blodade ner hela huset.. kändes sådär när dom inte tog hand om det och bara lät det vara blodfläckar vara överallt och låta folk trampa i det. På deras toalett är det värst, där är det damm och massa topspinnar i hörnen överallt, massa mensbindor i en överfull papperskorg som inte har tömts på flera veckor verkar det som. Mår alltid dåligt när jag ska trampa min fot på deras toalettgolv eller överhuvudtaget i deras hus. 

Min pojkvän tar alltid ansvar för deras två hundar eftersom att dom jobbar jämt och inte har tid för dom. Jag har sagt till honom att dom får ta och sälja hundarna om dom inte har tid, för dom kan ju inte ta honom som en hundvakt hela tiden, men när jag säger saker som jag tycker och känner hur det är hemma hos honom och hans bror, så blir han irriterad & arg och säger att jag inte ska lägga mig i hans & andras problem. Men vad ska jag säga då!?  ... jag är ju hemma hos dom när jag träffar honom och måste säga hur jag känner och upplever det. 

Någon här som har vart med om samma sak? vad ska jag göra? 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter
shelly

Usch vad äckligt jag hade bett honom komma till mig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet hur du tänker, men vi kan inte vara hemma hos mig jämnt, jag bor fortfarande hemma hos min mamma,


   
SvaraCitera

Stackars hundarna.. de tuggar ju och biter för att de inte får tillräckligt med stimulans, och kan människorna inte ens ta upp löpblod så måste de ju sterilisera tiken.
Vad gäller städningen så vill/orkar/bryr de sig antagligen inte, men det är ju inte din sak tyvärr. Dock hade jag sagt till min pv att han kunde försöka städa litegrand och prata med sin bror om det - om han nu inte redan gjort det. Han känner sig väl i beroendeställning för att han får bo där, men han betalar väl ändå hyra och tar hand om hundarna som betalning.


   
SvaraCitera
shelly

pinkgirl:
Vet hur du tänker, men vi kan inte vara hemma hos mig jämnt, jag bor fortfarande hemma hos min mamma,

Säg till honom att du inte tänker gå dit mer om han inte sköter städningen, då kanske han inser hur viktigt det är för dig att det är rent. Jag som har fobier för smuts och hade nog aldrig klarat av ett sånt hem psykiskt så jag kan tänka mig att det känns förjävligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, du har rätt allt det du säger, min pojkvän städar hela dagarna efter sin bror och hans tjej som bor där. Jag blir bara frustrerad mer och mer jag kommer dit, min pojkvän är så himla fin kille som inte är värd att ta sånt.


   
SvaraCitera

om någon som bodde hos mig gnällde på att den städade upp mina grejer skulle jag väl säga åt hn att sluta


   
SvaraCitera

isola: och kan människorna inte ens ta upp löpblod så måste de ju sterilisera tiken

det är väl deras problem om det är blod på golvet, knappast så att tiken lider


   
SvaraCitera
mynona

sådan besvärlig situation. Själv skulle jag nog inte gjort mer än sagt att jag ogillade att vara i en sådan miljö och därför föredrog att träffas någon annanstans. Men jag hade nog inte brytt mig så mycket så länge toaletten var ren, om du förstår vad jag menar. Det är svårt att lägga sig i hur andra ska sköta sitt hushåll, trots allt. 


   
SvaraCitera
Too
 Too

Fattar inte hur folk kan bo så där, själv skulle jag bli galen. Brukar till och med städa ibland när jag är hemma hos vänner och det ser smutsigt ut. Jag håller med om att du borde försöka träffa din pojkvän någon annanstans för det är ju deras hus och du kan tyvärr inte göra så mycket åt det. :/


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det är väl deras problem om det är blod på golvet, knappast så att tiken lider

nä inte just av blodet utan på att ej verkar bry sig om dem


   
SvaraCitera

isola:

nä inte just av blodet utan på att ej verkar bry sig om dem

så om de steriliserar tiken kommer de helt magiskt börja bry sig sen alltså!?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

så om de steriliserar tiken kommer de helt magiskt börja bry sig sen alltså!?

nej men det är en bra början


   
SvaraCitera

Galen

isola:

nej men det är en bra början


   
SvaraCitera
Paseo

mensbindorna, vems e dom då

min syster har det sådär

jag började med att säga att hon kanske borde städa

när hon inte lyssnade fick jag börja ryta

annorlunda med en pojkvän såklart, men du måste ju börja nånstans om du vill förändra situationen annars får du ha det som det är


   
SvaraCitera