Aviseringar
Rensa alla

Skitdålig personlighet


Ämnesstartare

Hur kan jag bygga upp och förbättra min personlighet. Har försökt vara mig själv men det blir så stelt när jag träffar folk som jag inte känner så jättebra. Det är jobbigt och många tror säkert att jag är jättekonstig när jag verkligen inte är det. 


   
Citera
Ämnesstartare

kevindabxd:
Hur kan jag bygga upp och förbättra min personlighet. Har försökt vara mig själv men det blir så stelt när jag träffar folk som jag inte känner så jättebra. Det är jobbigt och många tror säkert att jag är jättekonstig när jag verkligen inte är det. 

vad menar du med stelt med nya människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vad menar du med stelt med nya människor?

Jag menar att jag blir så nervös, blyg, osäker och obekväm med folk som jag inte känner så bra och med helt nya människor. Det syns även tydligt på mig hur osäker jag är. Det är sjukt jobbigt och speciellt när jag pratar med någon som jag har en crush på, o sen när jag gör bort mig så blir jag så himla arg och besviken på mig själv. Vill verkligen ändra min självsäkerhet så att dem får veta vem jag egentligen är som person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla säger att man blir mer säker på sig själv om man kommer ut som gay..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:
Alla säger att man blir mer säker på sig själv om man kommer ut som gay..

eh va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

eh va?

eh ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

eh ja?

och vem har sagt de? 


   
SvaraCitera
Maka
 Maka

Du är kanske bara en introvert (asså en person som är blyg bland folk som dem inte känner och blir blyga i sociella sammanhang). Efter att jag hade läst om hur du beskriver att du beter dig bland folk som du inte känner så väl, så kan jag säga att du ksk har en mild social ångest. Jag är ingen psykolog men har läst om social ångest (eller som det också kallas "social fobi"). Men det är bara vad jag tror. Om du behöver prata med någon om detta så kan du prata med en skolkurator, en psykolog, en vän eller bara en vuxen som du litar på c: 


   
SvaraCitera

Åh vad jag avskyr när random folk försöker sätta diagnoser på folk och göra det så mycket mer dramatiskt än vad det är. Du har INTE social ångest, det finns så många fler faktorer som spelar roll.

I alla fall så har även jag det svårt att prata med nya människor speciellt i samma ålder som mig själv. Brukar alltid tänka innan på ämnen som man kan ta upp under en konversation när jag vet att jag ska vara med någon eller gå på något. Man får tänka att man har energin uppe, och försöka få personen att berätta så mycket som möjligt om sig själv, så följdfrågor är alltid bra. Försök lyssna på vad personen säger och kom på frågor under tiden. Sen hjälper det ju med alkohol men det är ju inte ett alternativ hela tiden.


   
SvaraCitera

Lugn, du har säkert inte lika usel personlighet som jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

och vem har sagt de? 

Alla som kommer ut som gay påstår alltid att de har blivit så självsäkra och starka personer. Man vad vet jag, kanske bara något som jag har upplevt.


   
SvaraCitera

Jag är också ganska blyg när jag träffar nya människor men det är ingenting jag inte klarar av.

När isen väl är bruten flyter det på men sen så har jag riktigt svårt att få en vän eller två i sådana situationer. Vet inte vad jag gör för fel där, jag vet att jag är ganska tystlåten av mig men jag kan vara en riktigt social kille bara jag får "aktivera" mig så att säga. 


   
SvaraCitera