Aviseringar
Rensa alla

Skitkass kondition.


Ämnesstartare

jag är extremt, extremt klen och otränad. jag gör i princip ingenting, jag åker bil/buss var jag än ska, jag är inte direkt aktiv på idrottslektionerna i skolan (snälla, skippa dösnacket om att jag är en töntig fjolla som är rädd för att bli svettig för det är inte därför) osvosvosv och därför kan jag konstatera att det inte är så konstigt att min kondition suger.

därför har jag kommit på att jag ska konditionsträna, grejen är bara att jag har så jävla svårt för att gå upp i vikt och nu har jag lyckats gå upp lite så jag åtminstone väger 54 kilo, och det genom att inte röra på mig men att äta som en häst, och det är inget skämt.
så om jag börjar konditionsträna kommer jag väl börja bränna en massa kalorier som jag inte har råd att bränna om jag vill fortsätta gå upp i vikt eller åtminstone stanna där jag är?
hur löser jag detta?

och hur ska man börja, med vanliga promenader eller?


   
Citera
Ämnesetiketter
rbn
 rbn

Börja lugnt, och gör något du tycker är roligt; jogga, promenera, simma, utöva någon sport, du väljer själv.

Sedan är det individuellt hur man upplever hunger efter konditionsträning. Vissa blir mer hungriga av att träna, medan andra får förtryckt hunger och äter spontant mindre. Du får känna efter själv och se åt vilket håll det går. Går du ner i vikt, så ät mer, helt enkelt. Med den kondition du skriver att du har kommer du nog inte komma upp i några nämnvärda mängder energi ändå.

Ett tips är att äta mer energirik mat.
Välja feta produkter istället för lightvarianter, ta alltid lite extra till varje måltid och unna dig mer av det goda.

Skynda långsamt och ät mycket god mat så kommer du se resultat.


   
SvaraCitera

om du vill gå upp i vikt så du får en postiv kropp och ingen fettsäck till kropp bör du äta bra kost. och inte feta produkter som ovan säger. du ska äta bra och mat som är protein rik och mkt kolhydrater. skulle föreslå havregrynsgröt till frukost. kanske fullkorns makaroner till lunch/middag och så klart variation med maten så du får kolla upp några andra livsmedel utöver detta.
och det är alltid möjligt att gå upp i vikt. kolla vad du äter en vecka i kcal. sedan så lägger du till 500 kcal per dag så ska du se att det blir skillnad.

och med konditions träningen. något roligt kunde ju vara att du testar springa /gå en sträcka så fort som möjligt på kanske 2 kilometer och ta tid. träna en månad med långa promenader och joggingrundor och jämnföra resultatet sedan. lite motivering krävs också för du ska lyckas så bra som möjligt

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Roth:

skulle föreslå havregrynsgröt

Du måste äta idiotiska mängder havregrynsgröt om du ska få i dig särskilt mycket energi genom den. Inte så fruktansvärt lämpligt om man nu är ute efter att gå upp i vikt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du måste äta idiotiska mängder havregrynsgröt om du ska få i dig särskilt mycket energi genom den.

I eat it every morning. If you mix it with a protein source it's the best breakfast for an athlete.


   
SvaraCitera

Det är varmt nu, så du kan börja springa i de sköna vädret:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

I eat it every morning. If you mix it with a protein source it's the best breakfast for an athlete.

Sant havregrynsgröt, ägg, mjölk och bannaner är fan en rikigt bra start på dagen.


   
SvaraCitera

Diabolus:

I eat it every morning. If you mix it with a protein source it's the best breakfast for an athlete.

Finns det någon anledning till att du vill skriva på engelska när du uppenbarligen förstår svenska? Och det beror ju fortfarande helt och hållet på vad du är ute efter, och det TS är ute efter är uppenbarligen att kunna träna och slippa viktnedgång.


   
SvaraCitera

mediakatt:

och det TS är ute efter är uppenbarligen att kunna träna och slippa viktnedgång.

First of all I don't have to explain myself to you. If it bothers you then don't write to me. I don't give a shit.

Are you proposing that you lose weight if you eat porridge and eggs at the morning while training?[bigsmile] In that case it's fresh news for me and probably for other athletes too..


   
SvaraCitera

Diabolus:

Are you proposing that you lose weight if you eat porridge and eggs at the morning while training? In that case it's fresh news for me and probably for other athletes too..

Per automatik? Nej. Jag konstaterade att havregrynsgröt är energifattigt. Några oklarheter?


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Roth:

och inte feta produkter som ovan säger.

Exakt vad är fel med att äta fullfettsvarianter när man vill gå upp i vikt? Att vräka i sig onödiga mängder protein och kolhydrater är nog det sämsta rådet man kan ge till någon.


   
SvaraCitera

rbn:

Exakt vad är fel med att äta fullfettsvarianter när man vill gå upp i vikt? Att vräka i sig onödiga mängder protein och kolhydrater är nog det sämsta rådet man kan ge till någon.

Om du vill gå upp i mängd fet så tryck i dig chips och annat gott och njut. men om du vill gå upp nyttigt fet och kanske bygga lite muskler på det så är kolhydrater och protein bra. du behöver inte ta några tillskott utan att äta mycket och bra. alla kan gå upp i vikt. räkna hur mycket kalorier du vanligtvis äter och sedan addera 500 kalorier per dag så går de nog super. [bigcheers]


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Roth:

Om du vill gå upp i mängd fet så tryck i dig chips och annat gott och njut. men om du vill gå upp nyttigt fet och kanske bygga lite muskler på det så är kolhydrater och protein bra.

Så du tolkar "fullfettsvarianter" som att man ska trycka i sig chips?

När jag säger fullfettsvarianter menar jag icke lightprodukter. Typ fetmjölk, fil, yoghurt, ost, grädde, fisk, fågel, kött etc. All vanlig god riktig mat gjorda på riktiga produkter.

Du blir heller inte fet av fett, utan av ett energiöverskott. Det är snarare att vräka i sig socker (kolhydrater), som är ren näringslös energi, som gör en fet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät ännu mer och spring ;);)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera