Aviseringar
Rensa alla

Skitledsen!


Ämnesstartare

Tjao, har ett problem och skulle behöva lite tips, men först ska jag berätta om min situation.

Det är så att min kille och jag har drömt om trekanter med båda könen inblandade. Sagt och gjort är dom uppfyllda. Men nyligen fann jag diverse sexsidor där han skapat användare i mitt namn där han raggar folk till fler trekanter och gruppex. Blev jättechockad och frågade varför han gjort det och då sa han att det är lättare att ragga på båda könen som tjej än kille. Men det ger väl inte honom rätten att använda mitt namn och skriva till folk bakom min rygg? Speciellt inte när vi sa att det räckte med det vi upplevt.

Inte nog med det så skriver han till tjejer (som sig själv) på chatsidor vilket jag inte tycker om av en anledning: han skriver som om han vore singel. Vi bor ihop i egen lägenhet och delar vardagen men ändå utesluter han mig totalt. Skitirriterande när tjejer spamar honom på nätet hela tiden, för han är skitcharmig och får lätt tjejer på fall. De blir "kära" i honom medan han säger att det inte betyder nåt.

Nu är frågan... hur ska jag konfrontera honom om det här på rätt sätt? För när jag berätta om sexsidorna som jag upptäckt så tyckte han att det var jag som gjorde fel och snokade?!? Och hur ska jag tala om för honom att han gärna får skaffa tjejkompisar utan att ragga på dom? Mig blir han bara arg på för jag säger väl det på fel sätt. Tips tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Din kille låter som ett svin [y]


   
SvaraCitera

Han borde ju, såvitt han inte är förståndshandikappad, förstå precis vad du menar utan att du ska behöva klä det i några särskilda ordalag. Överkåthet kan annars botas genom antidepressiv medicinering. Blanda in lite SSRI i hans morgonkaffe så ska du nog se att det ordnar sig.


   
SvaraCitera

Jucka:

Din kille låter som ett svin [y]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer alltid säga det på fel sätt så att säga... Så där spelar det inte så stor roll.

Men det viktiga här är att få honom att förstå hur du känner, vilket enklast görs om du kan lägga fram det med så lite anklagelser som möjligt riktade mot honom.
Det är så klart lättare att säga att han gjort fel osv, men jag tror att det är viktigare att få honom att förstå just nu, och han kommer inte förstå om han känner sig påhoppad, utan snarare gå i försvarsställning.
Försök hitta roten till problemet.

Däremot, om han verkligen inte fattar, så kan det vara en idé att göra precis tvärt om och helt enkelt "unleash hell".

Jag säger inte att du bara ska ta skiten rakt av, absolut inte, men välj rätt tillfälle för när du ska bli arg! Eller försök i alla fall!

Så som slutkläm kan jag säga att jag tycker det är respektlöst som fan av honom att göra sådär, och att det inte vore det minsta konstigt om du exploderade...

Det här kanske låter virrigt, men jag har precis kommit hem efter en veckas resa och sovit väldigt lite. [censur]


   
SvaraCitera

Amatörpsykologer i arbete. Stör ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo kanske bäst att jag får mitt utbrott snarast innan det pågår för långt 😛 jag vet att han älskar mig, bara det att när jag berätta om att jag var nyfiket bi och ville prova så steg det honom nåt så in i helvete över öronen. Så nu tror han väl att jag tycker att det är helt ok att ha en ny trekant och lebbsex med en ny tjej varje kväll eller nåt, för sånt drömmer ju alla killar om -.-

Hur som helst var jag ju sugen på att testa och det har vi gjort, jag är nöjd och belåten och vill återgå till det vanliga förhållandet. Måste bara få honom att förstå det.


   
SvaraCitera

Prata med honom och ifall han inte lyssnar är det bara att dumpa.


   
SvaraCitera

Han har fått det han vill. Dumpa honom innan han dumpar dig.


   
SvaraCitera

dumpa honom innan han dumpar dig.


   
SvaraCitera

varför har du inte dumpat honom än


   
SvaraCitera

Jucka:

Din kille låter som ett svin [y]

Myksa:

Dumpa honom innan han dumpar dig.

[sad]


   
SvaraCitera

klåparen:

[sad]

Cynisk - ja i det här fallet.
Hon (och han) är antagligen ganska unga. Säga vad man vill om unga killar men nu har han fått till en trekant med den där tjejen.
Han är även väldigt charmig (enligt trådskaparen) så han kan få en massa tjejer - vilket han kommer att utnyttja.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera