Aviseringar
Rensa alla

Skivstång


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag har inte under den senaste tiden tränat så mycket. Men har kvar rätt mycket muskler kvar sedan tidigare 🙂
Men undrar jag vill liksom om skivstång är ett bra altenativ om man vill stärka hela kroppen och få riktigt synliga muskler?

Om man typ tränar skivstång 2 ggr i veckan och gymmar en gång?

Är inte riktigt insatt i va skivstång är och om det är bra träning? Någon som vet?!


   
Citera

Eh? Jag fattar ingenting. Menar du att skivstång är en övning?


   
SvaraCitera

passaro:

Menar du att skivstång är en övning?

är inte skivstång en maträtt?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Eh? Jag fattar ingenting. Menar du att skivstång är en övning?

nej asså, det finns såhär pass på friskis och svettis t ex sånt som "skivstång" bodypump" du vet?


   
SvaraCitera

Nej, du blir smällfet av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

Men undrar jag vill liksom om skivstång är ett bra altenativ om man vill stärka hela kroppen och få riktigt synliga muskler?

Varför ska du som tjej få synliga muskler? INTE snyggt


   
SvaraCitera

Snickaren:

Varför ska du som tjej få synliga muskler? INTE snyggt

Tycker du ja. Jag tycker det är skitsnyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men som svar på frågan så JA det ger dig muskler!


   
SvaraCitera

Image
Detta är en skivstång, vad hade du tänkt göra?
äta den för att få mer muskler? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

Men undrar jag vill liksom om skivstång är ett bra altenativ om man vill stärka hela kroppen och få riktigt synliga muskler?

Om man typ tränar skivstång 2 ggr i veckan och gymmar en gång?

Är inte riktigt insatt i va skivstång är och om det är bra träning? Någon som vet?!

men fattar inte vad du menar, att du ska göra övningar med bara skivstången eller gå på massa gruppträningar där dom använder sig av skivstång? för det finns ju en jävla massa gruppträningar dom använder den på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att göra damen förstod så finns det en gruppövning där man utför övning med en skivstång. Denna gruppövning är bra eftersom man pressar sig längre när man tränar i grupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snickaren:

För att göra damen förstod så finns det en gruppövning där man utför övning med en skivstång. Denna gruppövning är bra eftersom man pressar sig längre när man tränar i grupp.

okej 😀 men tränar den då hela kroppen?? [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan träna HELA kroppen med en skiv stång... gör olika övningar bara.
Benböj,biceps curl, skullcrushers, marklyft,axel press,bänk etc etc etc etc etc -.-'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock så måste jag säga att det är effektivare att använda flera redskap än just skivstången, du får stadigare Biceps curls när du kör med hantlar, det är bara ett exempel dock (Jag är ingen elit, bara ett tips utifrån vad som gett mig mest)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

okej 😀 men tränar den då hela kroppen?? [love]

Ja på det passet jag var på så tränade man hela kroppen. Inget jag gör om eftersom det var jag å en massa damer. Detta brukar ingå i årskortet.


   
SvaraCitera