Aviseringar
Rensa alla

Skjuta upp mens? >_>


Ämnesstartare

Man ska använda gulkroppshormon, duger då ett p-piller som Cerazette? Det ska ju vara mindre risk för blodproppar med det.

Cerazette innehåller inte östrogen, så jag behöver väl inte oroa mig för ökade bröst eller liknande?

Andra alternativ?

Vilka gör billigast? då detta är mer eller mindre en engångsföreteelse.

Jag knaprar då inga p-piller utan vill bara skjuta upp min mens, sen får vi se om jag fortsätter.

tacksam för eventuella svar.


   
Citera

Enda anledningen till att man får större bröst när man börjar med p-piller är för att man går upp i vikt har jag hört. [crazy]


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Andra alternativ?

Du kan ju alltid pröva med mini-piller.. ? Dom innehåller inga östrogen alls, visserligen kan du inte styra över mensen och kan riskera att få oregelbunden mens. Men vissa blir av med mensen helt och vissa får regelbunden mens. Men det är oftast så lite mens att det knappt går att kalla det för mens.. Jag har fått mens en gång sen jag började knapra mini-piller efter att ha bytt från p-piller, det var knappt mens. Det var så lite mens så det var patetiskt .__.'. Visserligen hade jag små blödningar i ca 3 veckor, men det var inge vidare jobbigt så alls.

overdose delusion:

Cerazette innehåller inte östrogen, så jag behöver väl inte oroa mig för ökade bröst eller liknande?

Att man kan få större bröst beror oftast på att man kan gå upp i vikt. Och det beror inte på östrogenet, utan med p-piller, mini-piller, p-stav m.m. så får man ett större sockersug, vilket gör att man äter mer o så .. ^^ Jag tror inte det ska bero på östrogenet oO', Mini-piller innehåller ju inget sånt så :O


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Enda anledningen till att man får större bröst när man börjar med p-piller är för att man går upp i vikt har jag hört. [crazy]

PeppeNilla:

Jag tror inte det ska bero på östrogenet

"Varför man får större bröst av p-piller beror på de kvinnliga könshormonerna, östrogen och gestagen, som finns i kombinerade p-piller."

www.p​-piller.nu


   
SvaraCitera

Om man ska skjuta upp mens med p-piller så måste man planera det typ en månad innan dessutom.


   
SvaraCitera

Capture:

"Varför man får större bröst av p-piller beror på de kvinnliga könshormonerna, östrogen och gestagen, som finns i kombinerade p-piller."

Aha, var det så det var ^^


   
SvaraCitera

Sagitta:

Om man ska skjuta upp mens med p-piller så måste man planera det typ en månad innan dessutom.

Haha, nej? Man hoppar bara över sockerpillrerna och börjar på en ny karta x').


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Haha, nej? Man hoppar bara över sockerpillrerna och börjar på en ny karta x').

Trådskaparen äter inte p-piller nu. Hon ska börja äta p-piller för att skjuta fram mensen, alltså har hon inga sockerpiller att hoppa över.


   
SvaraCitera

Capture:

Trådskaparen äter inte p-piller nu. Hon ska börja äta p-piller för att skjuta fram mensen, alltså har hon inga sockerpiller att hoppa över.

Aha, du tänkte så. ^^ Men börjar hon att äta pillrerna redan nu så kommer ju mensen ändå inte..


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Men börjar hon att äta pillrerna redan nu så kommer ju mensen ändå inte..

Jo, det vet jag. Var bara ditt förra påstående som inte stämde in riktigt.


   
SvaraCitera

Men vadå, krymper brösten sen igen när man slutar med p-piller? [cry]
Mina har vuxit, men vet inte om det är för att jag har tagit p-piller, men nu blev jag fan rädd!


   
SvaraCitera

Capture:

Jo, det vet jag. Var bara ditt förra påstående som inte stämde in riktigt.

Mjo, men jag tänkte inte riktigt till ^^


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Men vadå, krymper brösten sen igen när man slutar med p-piller?

Nej dom krymper inte?


   
SvaraCitera
Jeay_L

overdose delusion:

duger då ett p-piller som Cerazette

Cerazette är ett minipiller[cute] och kan i övrigt ge mellanblödningar, vissa har helt normal mens då dom tar det, det är inga sockerpiller eller upphåll då du tar dom, på vissa försvinner mensen helt, då jag tog dom så hade jag som värst 4-5 dagar blödning, 2-3 dagar utan, å så fortsatte det så..

Min bästis hade mens i ett halvår i sträck..


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Andra alternativ?

Du ska absolut inte äta cerazette för att u vill skjuta upp mensen en gång. Det finns speciella tabletter som man kan ta när man vill skjuta upp mensen. Boka tid på din ungdomsmottagning och be att få sådana utskrivna. Man kan dock bli lite nedstämd när man tar dem.


   
SvaraCitera