Aviseringar
Rensa alla

Skjuta upp oregelbunden mens, HUR?


Ämnesstartare

Hej. Jag ska utomlands om nästan exakt två månader till Thailand. Det är bara så att eftersom jag har mens just nu kommer det betyda att jag antagligen kommer ha mens när jag är där. Jag har ju som sagt oregelbunden mens eftersom jag bara haft mens i ett år. Finns det några tabletter eller något annat jag kan ta för att skjuta upp den eller eventuellt få den att komma tidigare?  Jag ska ju också till Thailand, och där är det ju väldigt varmt och svettigt så jag måste ju kunna bada!!! 
Jag har testat tampong förut, men har aldrig fått in den för jag är för rädd och det gör ont då. Och eftersom jag bara kommer ha mens en gång till innan så tvivlar jag på att jag kommer få in den! 
Tacksam för svar och gärna inga tampong tips:)!


   
Citera
Ämnesetiketter

test tampong igen för det är not det lättaste sättet annars finns p-piller men skulle in rekommendera det för det är inte så bra för unga.


   
SvaraCitera

Gå till ungdomsmottagningen och fråga vad du ska göra. Det finns tabletter som en kan ta just för att skjuta upp mensen, men en kan ju även ta p-piller för att göra det. Dock kan det vara lite svårt att hitta rätt p-piller på så kort tid, eftersom att en måste testa och se hur det går (för att veta helt säkert att en inte kommer få mens). Det som den personen ovan skrev om att p-piller inte är bra för unga är bullshit, jag började ta p-piller när jag var 12 eller 13 år.


   
SvaraCitera
Berit

Primolut Nor är piller som skjuter upp mensen, googla på det. Jag tog det när jag var i turkiet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren!! Ska testa!


   
SvaraCitera

Japp, Primolut nor är bra. Käkade det när jag var på Grancanaria.
Det är receptbelagt, men du borde väl få det...


   
SvaraCitera