Aviseringar
Rensa alla

Skönhetsideal


Ämnesstartare

Zapetta:

Resten av jordens länder borde ta efter Israel när det gäller just detta.

Vad har de gjort där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Resten av jordens länder borde ta efter Israel när det gäller just detta.

Känns ju ännu mer efterblivet att förbjuda smala modeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Vad har de gjort där?

Förbjuder underviktiga modeller.

Panda:

Känns ju ännu mer efterblivet att förbjuda smala modeller.

Det är skillnad på smal och underviktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Det är skillnad på smal och underviktig.

Varför är det fel att vara underviktig? Jag var länge underviktig. Fick massa skit för det och hade världens komplex och nu har jag fastnat i någon sorts bygga så mycket muskler som möjligt mentalitet[crazy]

Att förbjuda smala modeller är helt enkelt inte rätt sätt att hantera problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Varför är det fel att vara underviktig? Jag var länge underviktig. Fick massa skit för det och hade världens komplex och nu har jag fastnat i någon sorts bygga så mycket muskler som möjligt mentalitet[crazy]

Fel och fel, det är inte hälsosamt.
Tycker att man ska få se ut som man vill osv men inom modevärlden måste det ändras. Och ser då detta som en ganska bra lösning.

Panda:

Att förbjuda smala modeller är helt enkelt inte rätt sätt att hantera problemet.

Egentligen inte nej men om det är vad som krävs för att det ska bli en förbättring så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Egentligen inte nej men om det är vad som krävs för att det ska bli en förbättring så..

Skulle snarare säga att modeller borde finnas i alla storlekar, om man nu anser att modellbranschen ska ha nåt moraliskt ansvar som förebilder eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Skulle snarare säga att modeller borde finnas i alla storlekar, om man nu anser att modellbranschen ska ha nåt moraliskt ansvar som förebilder eller nåt.

Tycker inte modellbranschen ska inneha modeller som är ohälsosamt byggda åt något av hållen. Det är som att använda sig av personal inom äldrevården som har allvarliga problem med rygg och knän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Det är som att använda sig av personal inom äldrevården som har allvarliga problem med rygg och knän.

Det är väl ganska vanligt? ^^ Typ alla över 40 som jobbar inom äldrevården har förslitningsskador.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Tycker inte modellbranschen ska inneha modeller som är ohälsosamt byggda åt något av hållen. Det är som att använda sig av personal inom äldrevården som har allvarliga problem med rygg och knän.

Jovisst. Men allting handlar väl nog inte bara om vad som ser ohälsomsamt ut hit och dit. Jag är rätt hälsosam. Tycker jag ser ut som ett lik. Tror bara att kroppsfixering kanske hade varit mindre hetsig om det fanns en variation av modellers kroppar, eftersom det finns varianter av kroppar irl dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det är väl ganska vanligt? ^^ Typ alla över 40 som jobbar inom äldrevården har förslitningsskador.

Ja, precis som det är vanligt att modellerna är underviktiga.

Tamburinmannen:

Jag är rätt hälsosam. Tycker jag ser ut som ett lik.

Men hur mår din kropp på insidan?

Tamburinmannen:

Tror bara att kroppsfixering kanske hade varit mindre hetsig om det fanns en variation av modellers kroppar, eftersom det finns varianter av kroppar irl dvs

Ja, det är ett faktum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Men hur mår din kropp på insidan?

Lol bra vad jag vet. Tack som frågar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Lol bra vad jag vet. Tack som frågar!

Ok np.


   
SvaraCitera