Aviseringar
Rensa alla

skönhetsingrepp...hur kan man hålla det hemligt


Ämnesstartare

Mjälte:

men du är ju fan pantad

e jag inte alls


   
SvaraCitera
Gifted

Tözen:

även man är myndig kan man få redigt med stryk av sina föräldrar och bli utkastad,dock borde hon flytta hemmifrån enligt mig och hon verkar smått efterbliven.

Jo, men då är det hög tid att flytta.

mrs_brown:

och jag måste bo hos dem för att kunna ha råd med operationen o allt.

Ok, men det kommer garanterat inte gå att hålla det hemligt. Antingen så opererar du dig, och blir upptäckt, eller flyttar och försöker spara, eller, så låter du bli att operera dig helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jo, men då är det hög tid att flytta.

ja,operera sig EFTER hon flyttat för hon kan inte dölja en näsooperation,dom ser d ju.


   
SvaraCitera
Gifted

Tözen:

ja,operera sig EFTER hon flyttat för hon kan inte dölja en näsooperation,dom ser d ju.

exakt. Men om man är ekonomiskt oberoende och bor på eget plejs, så hamnar man ju inte alls i samma knipa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är så dyrt att flytta hemifrån och väldgit svårt att hitta lägenheter i göteborg, till o med andra hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrs_brown:

fast det jag inte vill är att folk ska se mig med tejp i ansiktet o allt. det är så himmla pinsamt att det ska vara så uppenbart.

Säg bara att du knackat till nässkiljeväggen eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrs_brown:

asså ni fattar inte mina föräldrar kommer från en annan kultur. de är inte som svenska föräldrar som förstår. dom skulle aldrig förlåta mig. och jag måste bo hos dem för att kunna ha råd med operationen o allt.

vadå för kultur? har du väntat hela livet kan du fan vänta några år till såvida det inte är kris :p

mrs_brown:

e jag inte alls

klart du är? Hur fan kan du tro att du kan operara näsan. Det kostar typ 30 000 eller mer. Tror du inte dina föräldrar kommer MÄRKA detta? kom igen, ingen är fan så jävla dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så länge det inte syns så är det ju lungt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

så länge det inte syns så är det ju lungt[y]

men ofta man pröjsar flera tusen till ngt som inte syns? då kan man ju lika gärna skippa det och spara ihop pengarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

men ofta man pröjsar flera tusen till ngt som inte syns? då kan man ju lika gärna skippa det och spara ihop pengarna.

va tror du jag menade. om man gör en skönhetsoperation så kommer man ju typ aldrig kunna dölja det av en del rätt uppenbara faktorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet att man inte kan dölja fast jag vill bara inte att dom ser mig med svullet ansikte o tjep. jag bryr mig inte så mkt om de ser skillnad på storleken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

klart du är? Hur fan kan du tro att du kan operara näsan. Det kostar typ 30 000 eller mer. Tror du inte dina föräldrar kommer MÄRKA detta? kom igen, ingen är fan så jävla dum.

det är just därför jag vill bo kvar hemma för att ha råd o spara ihop, dessutom kostar det 22 000 i lidingö. jag vill spara ihop till hotell också. orkar inte se fördjävlig ut framför alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska snart plastikoperera mina bröst, och har inte berättat det för min familj än och tänker inte göra det heller för dom skulle heller aldrig förstå. kommer att ha en tjocktröja på mig varje gång vi ses. vet ej om jag lyckas dock. men dom får iaf inte vara med under operationen, eller ens veta om den. och du kan väl göra samma sak? dvs hålla operationen hemligt och sen när dom ser dig med bandage så säger du bara att du har ramlat eller någonting annat som man använder bandage och tejp till?

men dom kommer kanske märka förr eller senare att du har opererat dig, eller så har du tur så dom inte märker någonting. det beror ju på hur pass uppmärksamma dom är. men är det inte bättre att du väntar med operationen ett tag då? och gör den när du har egen bostad och så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

Jag ska snart plastikoperera mina bröst, och har inte berättat det för min familj än och tänker inte göra det heller för dom skulle heller aldrig förstå. kommer att ha en tjocktröja på mig varje gång vi ses. vet ej om jag lyckas dock.

äntligen någon som förstår. min syster är den enda som vet om det o hon är den enda som ska vara med mig. jag måste få detta överstökat eftersom min självförtroende är väldigt dålig. och jag kommer inte kunna flytta ut på minst 100 år iaf o jag kan inte vänta så länge 🙁


   
SvaraCitera

Antar att du ska plastikoperera dig på grund av att du inte är nöjd, och jag antar dessutom att det absolut inte finns något fel i ditt utseende.

Jag ber dig som ortsgranne, gör det inte! Lär dig vara nöjd och stolt för det du har istället. Känner alltför många som ångrat ingrepp de gjort. Dessutom har du ju inte utvecklats färdigt, vänta med ingreppen. Du säger att ditt självförtroende är dåligt, det finns inga garantier för att det kommer bli bättre bara du opererar dig. Uppsök istället en psykolog, det gjorde jag när jag var yngre och hade ett halvdant självförtroende och tro det eller ej, det hjälpte något oerhört.

Lycka till med förbättrande av självförtroendet/självkänslan och hoppas du kommer må bättre och ångra ditt beslut!


   
SvaraCitera