Aviseringar
Rensa alla

Skörbjugg


Ämnesstartare

Pga dekadenta kostvanor i västvärlden är nu skörbjugg på tapeten igen som hälsoproblem


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej har mina egna kostvanor så jag kommer aldrig bli sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: Nej har mina egna kostvanor så jag kommer aldrig bli sjuk.

Vilken kosthållning skall man ha för att aldrig bli sjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä pga älskar ketchup samt äter grönsaker och/eller frukt varje dag Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Pga dekadenta kostvanor i västvärlden är nu skörbjugg på tapeten igen som hälsoproblem

Sen när då? Har inte hört talas om detta. Alls.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Har haft

ärligt talat måste man vara dum i huvudet för att få det. alla som har skörbjugg är dumma i huvudet. man är dum om man får skörbjugg. hör ni det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Sen när då?

9/11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: 9/11

Haha ok?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:
ärligt talat måste man vara dum i huvudet för att få det. alla som har skörbjugg är dumma i huvudet. man är dum om man får skörbjugg. hör ni det?

men ändå har du haft det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: men ändå har du haft det?

ja. har ju haft ätstörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:
ja. har ju haft ätstörningar.

Aha utefter ditt "dum i huvudet"-inlägg antog jag att du hade fått det pga dekadens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dricker citrus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Aha utefter ditt "dum i huvudet"-inlägg antog jag att du hade fått det pga dekadens 

mja, det ena utesluter ju inte det andra och det är svårt att dra en skiljelinje när man inte riktigt vet i fall ens matvanor är frivilliga eller inte (i efterdyningarna av tillfrisknandet).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:
mja, det ena utesluter ju inte det andra och det är svårt att dra en skiljelinje när man inte riktigt vet i fall ens matvanor är frivilliga eller inte (i efterdyningarna av tillfrisknandet).

det skulle jag nog säga att de inte är då man fortfarande lider av det sjuka tankesättet.
kände en som när hon börjat äta igen efter terapi kom på att eftersom man får i sig vatten snabbare än mat kan vattnet göra en tjock, eller något sådant trams. men för henne var det ju jättevettigt och rättfärdigat så hon gick över till att suga på isbitar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Vilken kosthållning skall man ha för att aldrig bli sjuk?

spädbarn bara


   
SvaraCitera