Aviseringar
Rensa alla

Skogen [love]


Ämnesstartare

antrax:

Ja, man får verkligen tid och plats till att ägna sig åt sina grubblerier.
Har en sten ute på en åker jag brukar sitta på när livet känns hårt.

Låter mysigt. 🙂

Saknar lite det så som jag bor nu, har alltid nån omkring mig känns det som. Så tunna väggar här att jag nästan hör min korridorsgranne andas. Och bor ganska centralt så måste ta mig ganska långt ut för att vara helt ifred.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jodå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

(rättare sagt; mina föräldrar gör)

Adoptera mig[love][cute]

Även på vintern är landsbygden att föredra. Jag avnjuter vinterlandskap med snö och rimfrost på ett helt annat sätt än i en storstad. Det är fint på ett helt annat sätt. Det är mer... "vintrigt". Mer "orört" typ. Ej så förorenat av all julbelysning. Visst, julbelysning kan vara trevligt, men det kan också vara på tok för mycket.


   
SvaraCitera

Jag bor varken i skogen eller på landet. Men jag tycker om att gå i skogen och plocka svamp med min morföräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att bo där det inte finns så mycket rörelse och där det är nära till skog etc
det sämsta är väl att det inte finns så mycket mer att göra än att promenera + bussarna går väldigt sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Så tunna väggar här att jag nästan hör min korridorsgranne andas.

Ouuh, jobbigt. Aldrig kunna slappna av helt. (tänker på att prutta högt och sådant)

Rödingajävel:

Och bor ganska centralt så måste ta mig ganska långt ut för att vara helt ifred.

Du får låsa in dig på toaletten ibland för ensamtid. [shake]
Finns det ingen lugnare del i staden där man kan smita undan och vara ifred? En park med mycket buskar eller något.

Idoufe:

Jodå.

[sad]
Men neje!
Det är mycket mysigare att ligga i sängen med en mjuk pyjamas på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är det man vill ha, aa.


   
SvaraCitera

antrax:

När jag svängde runt för att öppna kylskåpsdörren så såg jag ett blekt ansikte med uppspärrade mörka ögon i fönstret. Jag skrek så högt att rösten sprack och ramlade ihop i en hög på golvet.
Det visade sig bara vara min syster som jävlades.

Haha fy fan vad taskigt. Vissa skämt ska man bara låta bli att göra. [shake] Men det var ju lite tur att det var din syster i alla fall.

antrax:

Det är mer berg va? I alla fall i Dalarna. Gillar att sitta högt upp i en skidbacke och blicka ut över snövita grantoppar.

Det lät härligt! Ja det är rätt bergigt i de områdena. Och mycket mindre sjöar och så. Riktigt fint att åka upp till någon utsiktsplats på något berg och titta ut över alla sjöar och skogar. Knappt ett hus så långt man kan se. [smile]

antrax:

Vad bor du i för miljö annars?

Bor i en liten stad i Västergötland, då kan man tro att vi har mycket skog runt om staden men inte då, vi har bara åkrar, åkrar och ännu mera åkrar. Helt plant är det också. Riktigt dystert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I skog finns björn.
Skog bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Adoptera mig[love][cute]

Ska fråga dem.
---
De sa att de ska tänka på saken.[party]

Storchen84:

Jag avnjuter vinterlandskap med snö och rimfrost på ett helt annat sätt än i en storstad. Det är fint på ett helt annat sätt. Det är mer... "vintrigt". Mer "orört" typ.

Wååå, du skulle ha sett hur det såg ut idag!
Jag var på promenad med pappa och när vi kom ut ur skogen och gick vid en stor åker som ligger nära vår gård så sprack molnen upp precis framför solen.
Ljuset flödade över trädtopparna som kastade långa skuggor på åkern. Allt var vitt, blått och silver.
T.o.m. vårt ladugårdstak glänste vackert. [shake]
Vi stannade upp och bara stirrade ett tag.
Snön ligger så perfekt nu. På varje gren, varje hustak. Jag älskar när det är orört och stilla. (börjar bli galet naturromantisk nu, behöver lugna mig och tänka på avgaser ett tag)

stereo total:

jag tycker om att gå i skogen och plocka svamp med min morföräldrar.

[y]
Är du bra på att hitta svamp?
Jag hittar bara löv, hela tiden.

enhimmelskdrog:

det sämsta är väl att det inte finns så mycket mer att göra än att promenera + bussarna går väldigt sällan

Landsbygdens eviga misstag. Med bättre kollektivtrafik skulle allt vara så mycket lättare för en ungdomslantis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Ouuh, jobbigt. Aldrig kunna slappna av helt. (tänker på att prutta högt och sådant)

Haha, gör jag iofs aldrig. Men jo, man kan inte vara pryd av sig. [crazy]

antrax:

Du får låsa in dig på toaletten ibland för ensamtid. [shake]

Tunna väggar där med.

antrax:

Finns det ingen lugnare del i staden där man kan smita undan och vara ifred? En park med mycket buskar eller något.

Jo fast inte bara några meter bort som då. Man faller lätt in i nån slags stadsmentalitet om att allt måste gå fort och att allt som tar mer än 5 minuter att gå till är långt avstånd. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Landsbygdens eviga misstag. Med bättre kollektivtrafik skulle allt vara så mycket lättare för en ungdomslantis.

eller så kan dom flytta ut krogar och affärer till landet [blush] fast då skulle det inte vara så lugnt längre iofs: (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

I skog finns björn.
Skog bra.

[wink]

Idoufe:

Om det är det man vill ha, aa.

Önskar att du ville ha det istället för förfrysning.

El Guaje:

Haha fy fan vad taskigt. Vissa skämt ska man bara låta bli att göra. [shake] Men det var ju lite tur att det var din syster i alla fall.

Haha ja, jag låg stilla och bara flämtade i flera minuter efteråt. Blev alldeles spattig också.
Men det var mest roligt och jag fick en rejäl adrenalinkick.[party]

El Guaje:

vi har bara åkrar, åkrar och ännu mera åkrar. Helt plant är det också. Riktigt dystert.

Ah, du bor på västgöta-slätten... Ja den är platt. Du får åka lite längre sydväst så blir det ju riktigt bergigt och härligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

De sa att de ska tänka på saken.[party]

Giftermål då?[cute] Förutsatt att du bor kvar förstås, annars får det vara[no-no]

antrax:

Ljuset flödade över trädtopparna som kastade långa skuggor på åkern. Allt var vitt, blått och silver.

[cry][love][love][love]

antrax:

börjar bli galet naturromantisk nu

[love][love]
Titta på länkarna jag skickade dig, det borde hjälpa. Dom känns iafl. väldigt "gråa" och tråkiga. Hjälpte för mig nyss iafl[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Haha, gör jag iofs aldrig.

Pruttar du bara tyst?

Rödingajävel:

Tunna väggar där med.

Damn.

Rödingajävel:

Jo fast inte bara några meter bort som då. Man faller lätt in i nån slags stadsmentalitet om att allt måste gå fort och att allt som tar mer än 5 minuter att gå till är långt avstånd. :/

Förstår, det är väldigt lätt att börja tänka så.
Gör det ibland (bor i Sthlm atm) men tvingar mig sedan att tänka om och försöka ta in och njuta av den "långa" resan. Cheesy men nice.

enhimmelskdrog:

eller så kan dom flytta ut krogar och affärer till landet [blush] fast då skulle det inte vara så lugnt längre iofs: (

Jaaa, det vore fint. Inverterad stad. [party]
Synd att det inte fungerar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Storchen84:

Giftermål då?[cute] Förutsatt att du bor kvar förstås, annars får det vara[no-no]

Ojoj, um-frieri. Mitt andra denna vecka. [shake][blush][tard]
Jag återkommer om det... någon gång.
Tänker flytta tillbaka ut på landet när jag blir äldre i alla fall. [y]

Storchen84:

Titta på länkarna jag skickade dig, det borde hjälpa. Dom känns iafl. väldigt "gråa" och tråkiga. Hjälpte för mig nyss iafl[ops]

Ska görat!


   
SvaraCitera