Aviseringar
Rensa alla

Skola


Mooze: Vilken linje?

Jag gick el/datorteknik på gymnasiet.


   
SvaraCitera
reben

lol ne hade dom absolut in te tid med samt jag "klarade mig sj" o ville inte ngn skulle lägga sig i.


   
SvaraCitera

fick väl hjälp om jag ville men de löste matteproblem på heltandra sätt än jag lärt migsåjag blev frustrerad och löste själv. kunde också både läsa och räkna innan jag började skolan


   
SvaraCitera

Fick hjälp när jag bad om det, oftast blev jag efter tag dock bara förbannad på morsan/farsan.


   
SvaraCitera

Mooze: Hur gör du när du ska studera? och hur gjorde du under gymnasiet?

beror på

oftast ligger jag i min säng med alla mattegrejer/det som ska läsas typ

körde typ samma grej under gymnasiet fast kollade på serier samtidigt. på gymnasiet satt jag ibland och pluggade framför datorn också. typiskt sämst metod. funkade bara för att det var gymnasiet


   
SvaraCitera

gymnasiet bodde jag iofs inte hemma under

fast de kurser jag behövde hjälp i hade mina föräldrar inte kunnat hjälpa mig med iaf då de inte läst dem


   
SvaraCitera
Belxx

Har aldrig haft läxor.
Pappa har alltid försökt hjälpa mig med skolan men han har aldrig kunnat för han kan inte tänka sig in att hans ända barn fick dyslexi. och han kan därför inte hjälpa något alls.

Jag går 9:an ska välja eller aa "välja" gymnasium nu och då har pappa bestämt att jag ska läsa ekonomi eftersom de ända han tycker jag kan klara av är matte


   
SvaraCitera
Mooze
Ämnesstartare

Belxx:
Har aldrig haft läxor.
Pappa har alltid försökt hjälpa mig med skolan men han har aldrig kunnat för han kan inte tänka sig in att hans ända barn fick dyslexi. och han kan därför inte hjälpa något alls.

Jag går 9:an ska välja eller aa "välja" gymnasium nu och då har pappa bestämt att jag ska läsa ekonomi eftersom de ända han tycker jag kan klara av är matte

klara av, eller är du riktigt bra på matte O: ? har dyslexi också, går i släkten tydligen... har svårt att koncentrera/fokusera teoretiskt, och dubbel stavning osv osv.


   
SvaraCitera

nej jag gjorde dom själv. dom sa åt mig att göra läxorna. min mormor hjälpte mig en  del. min mamma skrattade åt mig när jag uttalade engelskaord fel så jag ville inte ha hjälp från henne.         


   
SvaraCitera

pappa förhörde mig på glosor och kollade så jag hade gjort allt.


   
SvaraCitera
Belxx

Mooze:

klara av, eller är du riktigt bra på matte O: ? 

Jag går i 9:an som sagt läser matte B.... så är ganska bra på matte.


   
SvaraCitera

min pappa


   
SvaraCitera

Mooze:
När ni var yngre brukade era föräldrar
Göra/hjälpa er med läxorna?
Hjälpa er med studie teknik?
hjälpa er att alltid göra läxorna?
Hjälpa/lära er studera generellt?
Annat?

Vad för linje går ni nu? eller hur går det i grundskolan?

Är bara lite fundersam bara på hur mycket det påverkar därför frågar ja detta ^^

Mamma brukade hjälpa mig med läxorna när jag gick i låg- och mellanstadiet. I högstadiet jobbade jag mer självständigt eller tog hjälp av vänner. Studietekniken utvecklade jag nog själv skulle jag vilja säga. Vi hade typ "studietekniksdagar" på högstadiet + gymnasiet där man hade olika workshops och fick lära sig olika tekniker för att plugga. 


   
SvaraCitera