Aviseringar
Rensa alla

Skola och klasskamrater


Ämnesstartare

Jag är relativt smart, lite bra på allt men jag har inget jag är extra bra på. Alla säger att det är helt okej att bara vara halvbra på allt man gör men det blir bara så himla monotont hela tiden.

Jag hade väldigt bra betyg, var motiverad och tyckte att det var kul med vänner och skola men nu när jag börjat skolan igen efter sommaren funkar ingenting längre. Jag orkar inte hänga med i skolan, inte för att jag inte förstår vad de säger utan för att jag helt enkelt inte bryr mig längre. Jag bryr mig väl om min framtid och jag vill komma någonstans och jag vill inte att någon ska bli besviken på mig men jag är så trött på allt och nu under jullovet har jag åtminstone 10 uppgifter som ska vara klara till skolstarten den 11 januari och jag får ingenting gjort.
Spelar ingen roll hur mycket min morsa hjälper till. Jag klarar det inte längre. Orkar inte med människor heller, speciellt inte kompisar för jag överanalyserar allt och det känns som att alla tycker jag är jobbig.
Jag vet inte varför de ens försöker längre.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag sitter i samma situation så jag kan inte ge dig nån vidare hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt bästa tipps ä att bara göra det... "Just do it" skolan ä sällan rolig men det ä bara å kämpa på. Dina kompisar behöver du ju inte umgås med. Säg bara att du ä trött å inte orkar umgås just nu... Tumme upp


   
SvaraCitera