Aviseringar
Rensa alla

Skola som beslagtar mobiler och datorer


HTC%20HD7%20T9292_000230-L.jpg

S3ON: Så var det i min skola på mellanstadiet. Lite komiskt att alla i klassen hade Nokia 3310 med alla möjliga olika skal som låg där i en korg. Rodnar

På min tid körde jag en nokia 1610, mintgrön med utdragbar antenn och ett bältesklippRodnar


   
SvaraCitera

Om alla slutar ta fram telefon/dator på lektionerna upphör nog lärarnas irritation och beslag är ej länge nödvändigt.


   
SvaraCitera

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:
Tycker det är dumt så länge användandet inte stör någon annan.

De bör snarare integrera tekniken i undervisningen eller se till att undervisningen är tillräckligt interaktiv och rolig för att eleverna inte ska ha tid att pilla med sina telefoner.

Håller med, men detta mobil går lite i överstyr tycker jag. Om man frågar något säger andra bara "google!" Vissa lärare vet inte hur man ska fånga elevernas uppmärksamhet och då glor vi ner på mobilerna istället. Jag brukar snacka med mina vänner ifall det blir för tråkigt. Men att beslagta mobiler ifall de stör andra och inte används till studierna har vi i min skola, och det verkar funka lite iafall


   
SvaraCitera

Det tycker jag inte. Lätt att de blir stulen och förstörda. På vår skola har lärare slarvat bort och hätt sönder mobiler.  Efter en lektion vi var tvungen att lämna in den var den borta i en halvtimme innan jag fick tillbaka den. Då var turen att en kompis hade tagit den.


   
SvaraCitera

Finns ingen lag som säger att man får "beslagtaga" någon annans ägodelar om man inte har myndigheternas rätt för sådana handlingar... Dock så finns det en lag som säger att man inte får taga något föremål utan ägarens tillstånd. Om man gör detta utan tillstånd så betraktas det som stöld av en mild grad även om det endast är temporärt.


   
SvaraCitera

Ifall folk bara kunde ge fan i att pilla med saker istället för att lyssna så hade det inte varit något problem. Tyvärr finns det ju knappt något respekt i skolan längre.


   
SvaraCitera

Lite onödigt av skolan men behövs det så behövs det. 
tråkigt för lärarna att försöka lära ut till människor som är ignoranta. 


   
SvaraCitera

Kolla på china. Ja, jag har ingen problem med det.


   
SvaraCitera
Cobrak

Det är ju fan bara på tiden.


   
SvaraCitera

är osäker på huruvida det är lagligt eller inte, men tycker annars det låter som en utmärkt idé


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
är osäker på huruvida det är lagligt eller inte, men tycker annars det låter som en utmärkt idé

låter som din standardinställning till alla initiativ från jan björklund.
eller, i alla fall så föreställer jag mig att de är formulerade exakt så.


   
SvaraCitera

player one:

låter som din standardinställning till alla initiativ från jan björklund.
eller, i alla fall så föreställer jag mig att de är formulerade exakt så.

spännande


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

spännande

mhm. "awesome! så ska ungarna straffas. men är det verkligen lagligt?"


   
SvaraCitera