Aviseringar
Rensa alla

Skola som sa att jag skulle få en plats men så fick jag inte det


Ämnesstartare

Nu är det såhär att jag gick på en folkhögskola men kunde inte avsluta studier pga personliga problem. Så jag tog upp det med min lärare att jag ville läsa ett år till istället ht10, han sa att det var en bra ide och jag pratade med en annan lärare och han sa att man kommer in om man har gått på skolan. Så jag sökte inte till andra skolor pga den informationen jag fick.
Men sen fick jag antagningsbrevet att jag inte kom in pga för många sökande, kan de göra så när de har gett mig en helt annan information?
Jag ringde dom och de sa bara att det var fullt och att rektorn var på semester så jag kunde inte prata med honom heller.

Nu är han tillbaka, tänkte gå dit imorgon och prata med honom, skulle det funka? Jag har palner för nästa år som har blivit förstörda nu och mår skit just nu.


   
Citera

:PpppPpPPPpPPpppppPp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

??


   
SvaraCitera

Lider med dig. Antingen har de missat något eller så är de dumma i huvudet.


   
SvaraCitera

Sandy4:

Nu är han tillbaka, tänkte gå dit imorgon och prata med honom,

Låter som en bra ide. Verkar ju sjukt konstigt att dom skulle ge dig information som dom inte var helt säkra på om den stämde eller inte.. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandy4:

Så jag tog upp det med min lärare

Sandy4:

kan de göra så när de har gett mig en helt annan information?

Lärare har väl i regel inget att göra med en skolas intagning?

Däremot bör du så klart ta upp det hela då de inte är omöjligt att de anser sig ha givit dig fel information och gör ett undantag för dig så att du får gå där i alla fall.


   
SvaraCitera