Aviseringar
Rensa alla

Skolan borde hjälpa ipred! 😀


Ämnesstartare

Med ipred kan man ju skivbolagen spåra dom som laddar ner upphovsrättsskyddad musik, men alla dom som redan har masvis med sån musik på sin mp3 eller mobil da?

Jag tycker man ska göra så att skolan får kolla elevernas mobiler och mp3spelare så att de inte har något olagligt material, och har dom de så ska de anmälas till polisen.

Lärarna/skolan borde även ha rätt att läsa elevernas mail, foruminlägg, sms och annat så de ser till att de inte sysslar med olagliga aktiviteter eller annat odemokratiskt.

Skolan borde även rensa upp skolans datorer så att de kan ta bort upphovsrättskydat material, och banna sidor som youtube och facebook så att man inte kan komma åt sånt gratis.

Sen finns det många skolelever som sympatiserar med odemkratiska organisationer som tillexempel Sverigedemokraterna, och med hjälp av det här så kan man hitta dessa elever och stänga av dom från skolan samt ta från deras ytrandefrihet och rösträtt! [bigcheers]

Vad tycker ni om detta?

Själv anser jag att det skulle vara superbra för demokratin och de mänskliga rättigheterna! [y]


   
Citera
Ämnesstartare

annars så är dom flesta skolor jävligt bra på det här med att kopiera saker utan tillstånd det lärde jag mig i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är precis vad som är på väg att hända, det är FRA dock inte IPRED.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Lärarna/skolan borde även ha rätt att läsa elevernas mail, foruminlägg, sms och annat så de ser till att de inte sysslar med olagliga aktiviteter eller annat odemokratiskt.

Går du på tjack eller något? Som om det inte räcker med FRA och Ipred som redan kränker våra friheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolan har väl endå annat o göra än att gå igenom elevernas mobiltelefoner, och skolan kan omöjligen veta om det är en köpt eller illegalt nerladdat låt.


   
SvaraCitera

Appuru:

Går du på tjack eller något? Som om det inte räcker med FRA och Ipred som redan kränker våra friheter.

Men OMG har du hört talat om sarkasm??


   
SvaraCitera

Man borde förbjuda partier som inte för tillfället har mer än 250% av rösterna.

de förvirrar ju bara folk 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacoz:

Men OMG har du hört talat om sarkasm??

Mjo, men att ens sitta att komma på såna saker får mig att må illa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja och sen tycker jag att blondinbella skulle få bli ambassadör för jensen gymnasium som hon ansökte om. Och små barn på lekis borde få växa upp med hennes blogg. Som man hade fruktstund och då kan fröknarna läsa bloggen 😀 sen borde man få ägna lektionerna åt att bedöma vilka outfits som är bäst/sämst. och bella kan komma till ksolor (som hon gör nu) och förläsa om självkänsla och kvinnlig avundsjuka! då skulle kvinnorna kunna ta steget ut och inte bli gravida och ät störda vid 14 års ålder. d är en så fintanke FETCH


   
SvaraCitera

NEMO:

NEMO

Jag hoppas för mitt liv att du är ett troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Jag hoppas för mitt liv att du är ett troll.

varför d jag tycker väl vad jag vill. moderaterna är faktiskt för yttrandefrihet. AZZA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

moderaterna är faktiskt för yttrandefrihet.

Rätta mig om jag har fel men jag tror att alla svenska riksdagspartier är för yttrandefrihet...


   
SvaraCitera

NEMO:

varför d jag tycker väl vad jag vill. moderaterna är faktiskt för yttrandefrihet. AZZA

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera