Aviseringar
Rensa alla

skolan dödar mig


Ämnesstartare

Bokstavligen talat! I ca 4 år har jag haft ont i huvudet nästan varje dag förutom på loven. Jag blir sjuk hela tiden med feber osv, varenda månad är jag sjuk några dagar, ibland upp till 2 veckor. Är även fruktansvärt och onormalt trött, även fast jag brukar sova 9 timmar per natt. Spelar ingen roll om jag sovit 4 eller 8 timmar, är lika trött ändå.

Har varit på sjukhuset hundratals gånger över detta men de verkar inte hitta något fel.

vad ska jag göra? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är ju själva poängen med skolan..
Låter som att du är oerhört stressad, din kropp åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är ju själva poängen med skolan..
Låter som att du är oerhört stressad, din kropp åtminstone.

det är inte lätt det! försöker inte att stressa och inte heller att jobba upp mig över uppgifter osv men det är ingen lätt uppgift!


   
SvaraCitera

snowflake:

det är inte lätt det! försöker inte att stressa och inte heller att jobba upp mig över uppgifter osv men det är ingen lätt uppgift!

Absolut inte, föreslår att du talar med en terapeut om saken. då kan då få verktyg och ideer för att underlätta åtminstonde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

talar med en terapeut

får nog bli så!


   
SvaraCitera

Du har varit på sjukhuset för problemet, och sista utvägen verkar vara att vända sig till internetforum?

Jag vet inte, avgå?


   
SvaraCitera

snowflake:

Jag blir sjuk hela tiden med feber osv, varenda månad är jag sjuk några dagar, ibland upp till 2 veckor. Är även fruktansvärt och onormalt trött,

kanske du har ett svagt immunförsvar.?


   
SvaraCitera

Du kanske kan rådfråga läkaren efter några slags vitaminliknande tabletter som du kan ta, som piggar upp.
Har precis samma problem som du, är superstressad och får extrem huvudvärk av all stress, som knappt ens går bort med värktabletter ens. Plus att jag somnar så fort jag kommer hem från skolan, vilket gör att jag vaknar kanske klockan 4 mitt i natten och upptäcker att jag somnat ifrån läxan, och jag är fortfarande dödstrött då. Hur ska man orka läxa då liksom?
Vet iallafall att det finns vitaminer och massor av ofarliga tabletter som man kan ta som piggar upp, just nu provar jag typ rosenrotstabletter eller något ( min pappa är expert på vitamin/läkemedel )ska bli spännande att se om det fungerar. Och som tidigare sagt, ta det lugnt och försök att stressa så lite som möjligt.

Hugs![smile]


   
SvaraCitera

Du låter exakt som mig när jag gick i skolan, Jag var oerhört trött de sista åren i skolan och besökte psykiatriker, och nå läkare som var helt okunnig..
Dom bara babbla på saker som redan var solklara

Jag tror att din huvudvärk och trötthet kanske är din inställning till skolan helt enkelt, Sedan så kanske du inte äter tillräckligt för att orka sitta och tänka på saker

Börja dagen med en stadig frukost om du inte redan gör det så kanske du mår bättre när din hjärna från lite energi. Sedan så är lunchen riktigt viktig, Många på min skola satt bara och petade på maten när det var lunch och då får man inte direkt någon energi till att må bra.. Äter man inte tillräckligt så får man ont i huvudet och blir trött av nästan ingenting

Sedan så kan du ju alltid testa att ta en kopp kaffe innan skolan någon gång. Jag brukade alltid ta någon kopp på mitt förra jobb och då vart jag onaturligt glad och galen på morgonen. Inget kunde stoppa mig ^^

Sedan så finns det hur mycket vitaminer som helst man kan prova på om man vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

vända sig till internetforum?

Jag vet inte, avgå?

men oj vad mogen du verkar då [smile] fick ju jättebra tips av folk som har/haft samma problem så? [y]

schexi:

rådfråga läkaren efter några slags vitaminliknande tabletter

har tänkt det när jag ska dit nästa gång 🙂 kram!

Olycklig:

din inställning till skolan

ja det är väl inte den bästa haha x)

Olycklig:

inte äter tillräckligt

försöker att äta mycket och så, bra frukost osv. lunchen på skolan brukar inte vara så bra men 🙁 dricker mycket kaffe ibland och det hjälper en stund 🙂


   
SvaraCitera

Äter du ordentligt? Får du i dig tillräckligt med vitaminer?


   
SvaraCitera

Mig med.


   
SvaraCitera
M00N
 M00N

Ugh jag vet precis hur du känner. Kan dock inte säga att det blir bättre eftersom att jag själv befinner mig mitt i processen just nu.


   
SvaraCitera

Flera som har tagit upp det här med vitaminer... Vill bara inflika att det är högst osannolikt att du lider av någon vitaminbrist, och om du gjorde det skulle det med sannolikt uppdagats då du besökte sjukvården.

Däremot stämmer det väl att rosenrot piggar upp (ökar pulsen etc), och såklart är det viktigt att äta bra, men det vet du såklart [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tankekraft:

Äter du ordentligt? Får du i dig tillräckligt med vitaminer?

ett tag tog jag brustabletter nästan varje dag med massa vitaminer och det blev ingen som helst skillnad 🙁

M00N:

Ugh jag vet precis hur du känner. Kan dock inte säga att det blir bättre eftersom att jag själv befinner mig mitt i processen just nu.

Vad menar du med mitt i processen, vilken process? 🙂

Men jag börjar nästan fundera om jag håller på att dö, nu är den fjärde veckan jag är jätteförkyld, har feber(dock ganska lite) och är yr och massa sånt, är inte tillräckligt pigg för att vara i skolan... Har dock varit frisk några dagar varje vecka.


   
SvaraCitera