Aviseringar
Rensa alla

Skolan


Ämnesstartare

Orkar inte. 
Går i 9an och jag orkar inte mer.
de är så fruktansvärt tråkigt, kan inte konsentrera mig och gör inget, värkligen ingenting i skolan!
är så uttråkad så somnar på varenda lektion!
Eller så pillar i mitt hår eller hår på toa typ 55gg för har inget bättre för mig under lektionen.
gått 1dag efter jullovet! 
Men har sä fruktansvärt tråkigt i skolan, de enda roliga/intressanta är att hålla koll på en jag gillar, men har hilllar inte ens mig tillbaka och då känns det inte ens som en ide att gå till skolan lixom:/ vad ska ja göra? Trååååkar sönder lixom 


   
Citera

Skolan är ju inte direkt gjord för att vara rolig, där ska man lära sig saker för att senare gå vidare till gymnasiet och senare in i vuxenlivet. 
Går själv i nian och det är tråkigt men det är inget man kan göra åt, bara köra på och göra sitt bästa för att kunna komma in på det gymnasium man vill. 


   
SvaraCitera

Skaffa oro så att skolan blir oroande istället för tråkig Blink


   
SvaraCitera

Inget bättre att göra under lektionen förutom att hålla på med håret? Testat att lyssna på läraren och lära dig saker istället? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Inget bättre att göra under lektionen förutom att hålla på med håret? Testat att lyssna på läraren och lära dig saker istället? 

Haha men jag kan inte konsentrera mig om jag inte är intresserad och vi har inga riktiga lärare så känns ju meningslöst att lyssna på läraren när vi kommer göra något helt annant nästa lektion lixom


   
SvaraCitera

Skolan funkar inte för alla och så är det bara.


   
SvaraCitera

Anonymamjag:
Orkar inte. 
Går i 9an och jag orkar inte mer.
de är så fruktansvärt tråkigt, kan inte konsentrera mig och gör inget, värkligen ingenting i skolan!
är så uttråkad så somnar på varenda lektion!
Eller så pillar i mitt hår eller hår på toa typ 55gg för har inget bättre för mig under lektionen.
gått 1dag efter jullovet! 
Men har sä fruktansvärt tråkigt i skolan, de enda roliga/intressanta är att hålla koll på en jag gillar, men har hilllar inte ens mig tillbaka och då känns det inte ens som en ide att gå till skolan lixom:/ vad ska ja göra? Trååååkar sönder lixom 

Tänk på din framtid istället och sluta klaga. 


   
SvaraCitera

tänk på allt du gör nu är för din framtid. 
jag hade också jättesvårt i 9:an, men tro mig nu jag saknar ihjäl 9:an.  
tänk på det målet du vill nå och tänk att skolan är den "bilen" som skjutsar dig dit. 


   
SvaraCitera

Det är bara att försöka kämpa på den sista terminen i nian och istället välja något som intresserar dig i gymnasiet. Har du svårt för skolan kanske du ska tänka på att välja ett yrkesförberedande program. Det finns ju allt från stylist till djurlinjer på gymnasiet. Lite svårare yrken finns ju också. Vård och omsorg, hotell och turism m.m. Då får du ju mycket praktik och inte bara teori. 


   
SvaraCitera