Aviseringar
Rensa alla

Skolan..


M04
 M04
Ämnesstartare

Jag börjar skolan igen den 22a och har såååån ångest..
liksom hur ska jag klara det? Börjar 9an och kommer väll va jättemycke stress me typ np osv... kommer även bli sjukt svårt med mitt självskadebeteende som kommer bli mer/värre då de e lättare att gömma där (typ ingen vet om det)  jämfört me hemma när jag i te gör nån å måste dölja de från min familj..samtidigt som vi har 2-3 simmlektioner varje termin såå japp kommer få e i idrott igen iaf.. kommer bara må så dåligt helt enkelt för hatar att va bland folk,äter typ aldrig lunchen eller frukost å ja.. vet inte ens vrf jag skriver de menmen lmao


   
Citera

Det där med NP behöver du inte stressa över. Jag var också orolig över det men såhär 4år senare så ärligt talat spelade det inte så stor roll sålänge du får godkänt. NP ska ju inte vara avgörande för ditt slutbetyg ändå. 9:an var (iallafall för mig) mer chill än både 7:an och 8:an. Tiden gick sjukt snabbt. Simlektionerna kan du skippa eller så kan du be om att få simma enskilt utan att någon annan är med. Är inget krav att man ska simma med alla andra. Jag kunde inte heller vara med på simningen (dock av annan anledning) och fick ändå C i idrott både på högstadiet och gymnasiet. Och ska jag vara ärlig hade jag lika gärna kunnat ta ett E i idrott för idrott är såhär i efterhand ett meningslöst ämne (även om jag där och då kände att jag ville ha C i det). 


   
SvaraCitera

M04: Börjar 9an och kommer väll va jättemycke stress me typ np osv...

det beror på. På grund av mitt grova ångestproblem, fick jag skriva mina nationella prov i separat lokal.

men du kanske menar resultat, vilket jag inte kan hjälpa dig med om du får lägre än mitt meritvärde 272.5.

M04: jämfört me hemma när jag i te gör nån å måste dölja de från min familj

Jag har ingen aning om vad du försöker säga.

M04: kommer få e i idrott igen

Åtminstone inte F, och du kanske borde vara mer optimistisk; jag höjde mitt betyg i idrott och hälsa från E till D, om jag minns rätt.

M04: äter typ aldrig lunchen eller frukost

frukost, det bör du äta. lunch, ja, det kan jag förstå, men försök trycka i dig det trots att det är vidrigt. du kan ju äta när du kommer hem, i alla fall. eller så kan du gå till ica eller "donken" som alla mina klasskamrater varje jävla gång

M04: självskadebeteende

det här kanske hjälper https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/att-skada-sig-sjalv/att-skada-sig-sjalv/


   
SvaraCitera

Börja med att skriva en dagbok så mår du bättre, i skolan kan du försöka fokusera på dina uppgifter och strunta i allt annat. Det går fortare än du trorTardig


   
SvaraCitera

Nian var inte alls jobbig. Åttan var värre.


   
SvaraCitera

Nian var väldigt jobbig. Åttan var bättre.


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:
Börja med att skriva en dagbok så mår du bättre, i skolan kan du försöka fokusera på dina uppgifter och strunta i allt annat. Det går fortare än du trorTardig

Suger på å skriva å får ändå aldrig ut de jag försöker få ut för kan typ inte koncentrera mig på en sak lmaoMycket gladhaha, å njä tror de kommer hå rätt långsamt Sover


   
SvaraCitera

M04:

Suger på å skriva å får ändå aldrig ut de jag försöker få ut för kan typ inte koncentrera mig på en sak lmaoMycket gladhaha, å njä tror de kommer hå rätt långsamt Sover

Om du inte försöker ändra på situationen så händer det ju ingenting, det är inte så att alla andra kan hjälpa dig och få dig att må bättre om du inte ens försöker självTardig


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

hejjagvetintevadjagskaheta:
Det där med NP behöver du inte stressa över. Jag var också orolig över det men såhär 4år senare så ärligt talat spelade det inte så stor roll sålänge du får godkänt. NP ska ju inte vara avgörande för ditt slutbetyg ändå. 9:an var (iallafall för mig) mer chill än både 7:an och 8:an. Tiden gick sjukt snabbt. Simlektionerna kan du skippa eller så kan du be om att få simma enskilt utan att någon annan är med. Är inget krav att man ska simma med alla andra. Jag kunde inte heller vara med på simningen (dock av annan anledning) och fick ändå C i idrott både på högstadiet och gymnasiet. Och ska jag vara ärlig hade jag lika gärna kunnat ta ett E i idrott för idrott är såhär i efterhand ett meningslöst ämne (även om jag där och då kände att jag ville ha C i det). 

Hm ja okej , men är ändå rätt så stressad över de hela typ haha


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:

Om du inte försöker ändra på situationen så händer det ju ingenting, det är inte så att alla andra kan hjälpa dig och få dig att må bättre om du inte ens försöker självTardig

Aa jo jag vet men har redan försökt jäkligt mycke å börjar typ ge upp på å föröka när jag bara misslyckas me allt hela tidenOskyldig


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

123fendas:
Nian var väldigt jobbig. Åttan var bättre.

Hm okej,

Deinosuchus:
Nian var inte alls jobbig. Åttan var värre.

Aha okej ,
tror de kommer va värre än 8an för mig iaf haha


   
SvaraCitera

M04:

Aa jo jag vet men har redan försökt jäkligt mycke å börjar typ ge upp på å föröka när jag bara misslyckas me allt hela tidenOskyldig

skitsamma, ingen kan hjälpa dig som du kan hjälpa dig själv så om du ger upp är det kört 🙂


   
SvaraCitera

M04: börjar typ ge upp på å föröka

Skeptisk


   
SvaraCitera

Om man bortser från alla np så är 8 jobbigare enligt mig, kan också vara för att jag började med anti depp i 9:an


   
SvaraCitera

M04:
Jag börjar skolan igen den 22a och har såååån ångest..
liksom hur ska jag klara det? Börjar 9an och kommer väll va jättemycke stress me typ np osv... kommer även bli sjukt svårt med mitt självskadebeteende som kommer bli mer/värre då de e lättare att gömma där (typ ingen vet om det)  jämfört me hemma när jag i te gör nån å måste dölja de från min familj..samtidigt som vi har 2-3 simmlektioner varje termin såå japp kommer få e i idrott igen iaf.. kommer bara må så dåligt helt enkelt för hatar att va bland folk,äter typ aldrig lunchen eller frukost å ja.. vet inte ens vrf jag skriver de menmen lmao

sjukanmäl dig ba Glad


   
SvaraCitera