Aviseringar
Rensa alla

Skolan går åt helvete


Raubtier:

Du har 19kvm. ;<

Nej det har jag inte.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Nej det har jag inte.

Jo, trångt och mysigt. [wink]


   
SvaraCitera

Raubtier:

Jo, trångt och mysigt.

Vi pratar inte om din stjärt här. [no-no][blush]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Vi pratar inte om din stjärt här.

HAHAHA 19kvm anal. :'D


   
SvaraCitera

Raubtier:

HAHAHA 19kvm anal. :'D

Spräckt. [wink]


   
SvaraCitera

Tappade min lust i 8an eller 9an. Såg ej röken av den efter det.

DU får fixa tillbaks den för annars kan du nog hälsa den adjö. Ta tag i det själv. När det börjar gå bättre kommer säkert lusten krypandes.


   
SvaraCitera

Jag började tidigt, redan i första året på gymnasiet.


   
SvaraCitera

Been there. Gör ett val, antingen så tar du tag i skolan och jobbar som en hamster på ecstacy, eller så tar du en paus. Det finns absolut ingen vits med att fortsätta lite sådär halvdant, det kommer bara bli dåligt.


   
SvaraCitera

Hade själv en rejäl period av skoltrötthet på höstterminen i trean, men lyckades styra upp situationen på våren tack vare att det fanns ett program på uni som jag gärna ville in på.

Det är lätt hänt att man liksom ger upp och börjar känna sig hopplös, när man har en svacka. Speciellt när man går i gymnasiet och kanske är van vid att det mesta gått som på räls med rätt minimal ansträngning. Att inte få lika bra betyg osv som innan sätter sig därför på självbilden, och så får man ångest både för att man inte pluggar ordentligt och att man känner sig dålig - på en och samma gång. Dessvärre finns bara en sak som hjälper och det är att faktiskt sätta igång med pluggandet. Enligt min erfarenhet brukar ångesten släppa efter ett par dagars pluggande.

En bra grej är att sätta sig någonstans där det inte finns internetuppkoppling och ha musik, frukt/godis och en termos med någon varm dryck i. Detta ger en tid att verkligen få upp koncentrationen. Nu funkar ju inte alla på samma sätt, men detta var i alla fall min mest framgångsrika pluggmetod.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera