Aviseringar
Rensa alla

Skolan=Jakt på betyg


Ämnesstartare

Många som jag känner har fått urusla betyg i skolan men de är egentligen mycket smartare än många som fått bra betyg men de har inte orkat gå fram och fjäska för läraren varje lektion vilket är den enda sättet att få höga betyg av många lärare. Så vad är meningen, bra betyg eller bra kunskap


   
Citera
Ämnesstartare

Bra betyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåliga betyg. Pluggar inte.
Van att slicka röv men det fungerar inte på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det som gör dem smarta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

philipzomgz:

Många som jag känner har fått urusla betyg i skolan men de är egentligen mycket smartare än många som fått bra betyg men de har inte orkat gå fram och fjäska för läraren varje lektion vilket är den enda sättet att få höga betyg av många lärare.

Det är typ så i vissa ämnen på våran skola... Vi har typ aldrig skriftliga prov utan mest bara uppsatser... Lärarn bedömer inte efter kunskap utan efter person.
[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tssss. Tror inte att man behöver fjäska för lärare för att få bra betyg. Inte alla iallafall. Men jag kan hålla med om att skolan känns mer riktad mot att man ska få bra betyg än bra kunskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tror att fjäsk kommer avgöra om du får ett G eller ett MVG så har du nog tänkt lite fel. Och betygen är viktigast, det är ju dom du får som bevis på att du pluggat, sen när du söker jobb kan du ju inte säga "Näe jag hade kunnat få högsta betyg me jag orkade inte anstränga mig så äh."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

philipzomgz:

bra kunskap

Anser jag är viktigast. [smile]

philipzomgz:

bra betyg

Verkar dock vara meningen. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp


   
SvaraCitera

philipzomgz:

bra betyg

I skolan

philipzomgz:

bra kunskap

Överallt annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra kunskap, så klart[smile] det är bra om klarar av att bli kompis med lärarna utan att fjäska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att skylla sina dåliga betyg på att inte läraren tycker om en är rätt gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svenska redovisning:
Fjäskarna har en tiominutersredovisning med meningslöst innehåll medans de andra har två minuter långa redovisningar med korrekt innehåll och inget onödigt.
Bedömning:
Fjäskarna får MVG eftersom de "brukar" få det
De som inte har fjäskat får G eller på sin höjd VG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

philipzomgz:

Svenska redovisning:

philipzomgz:

medans

Tror att ditt ickeexisterande MVG i svenska mer beror på sådana här saker, samt din bristande kommatering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra betyg, kunskapen betyder sällan nåt


   
SvaraCitera