Aviseringar
Rensa alla

skolan och kyrkan


Ämnesstartare

soimpolite:

det är fint med en domkryrka men det är fortf en kyrka. jag kan inte riktigt resonera på ditt sätt "Fast denna är cool så jag ändå" :S

Då är det bara att inte gå [y] I den vuxna världen så måste man göra vissa saker som strider mot sina principer om man vill överleva, tyvärr. Men det påverkar dig inte i större grad, du blir knappast kristen bara för att du är i kyrkan en eller två gånger om året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

det är en religiös plats

bara en byggnad -.- inget heligt med den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

så du var där

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns att vi hade det i mellanstadiet, muslimerna och jehovas vittnet gick aldrig dit.


   
SvaraCitera

Har aldrig haft skolavslutning i en kyrka, tack och lov. Jag hade vägrat isåfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm hade d vart en musse eller nåt som sagt dedär......... pft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka bry sig, bara en samlingslokal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

Minns att vi hade det i mellanstadiet, muslimerna och jehovas vittnet gick aldrig dit.

bla därför det är så idiotiskt att integrerade och sekulariserade skolor har avslutningar i kyrkan...

Crypto:

bara en byggnad -.- inget heligt med den

jo

Angelize:

det är ju mysigt 🙂

hatar verkligen när folk säger att de inte är kristna men går till kyrkan för att det är mysigt. känner så väl igen det, dock kanske du är kristen osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hatar verkligen när folk säger att de inte är kristna men går till kyrkan för att det är mysigt. känner så väl igen det, dock kanske du är kristen osv

Okej, jag hatar verkligen när folk fjantar sig och gör en sådan stor grej av saker som egentligen inte betyder något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Okej, jag hatar verkligen när folk fjantar sig och gör en sådan stor grej av saker som egentligen inte betyder något

nej att skolor med muslimer, buddister, ateister etc. firar avslutningar i kyrkan är helt okej. snarare du som inte ifrågasätter saker utan är naiv och dum.


   
SvaraCitera

soimpolite:

men nu ska vi alltså ha julavslutning i en kyrka, vad ska man göra? bör jag/bör inte gå på det? hur tror ni att folk på skolan uppfattar det och är det någon här som har vägrat gå på ngn sådan avslutning? dela gärna mer er av erfarenheter, hur andra människor uppfattade det, vad ni sa osv.

Som satanist ser jag det som en förolämpning att ha tvingats tillbringa avslutningarna i en kyrka [cry]


   
SvaraCitera

förstår inte ens vad grejen är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej att skolor med muslimer, buddister, ateister etc. firar avslutningar i kyrkan är helt okej. snarare du som inte ifrågasätter saker utan är naiv och dum.

Vad är det du ifrågasätter då? som andra redan påpekat är det inte direkt nån som kommer tvinga dig att bli kristen. Själv är jag inte alls religiös, men inte har jag sett några problem med att ha avslutningar i kyrkan för det.
Du bidrar inte direkt till integration när du som icke-kristen vägrar att sätta din fot i en kyrka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Vad är det du ifrågasätter då?

att ha skolavslutningar på religiösa platser

Lallaren från Ibiza:

Du bidrar inte direkt till integration när du som icke-kristen vägrar att sätta din fot i en kyrka

tänk efter nu. är skolan verkligen integrerad när man måste fira sin skolavslutning på en religiös plats?

Blivande_japan:

förstår inte ens vad grejen är...

okej, vissa har svårt att förstå

HobGoblin:

Som satanist ser jag det som en förolämpning att ha tvingats tillbringa avslutningarna i en kyrka

förstår det [rolleyes] men det är så; som ateist, muslim, buddist osv känner man sig ganska felplacerad i en kyrka. det är absurt att skolan skall vara integrerad och att man har avslutningarna på en religiös plats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så får man inte ha det här omkring iaf. [shake]


   
SvaraCitera