Aviseringar
Rensa alla

Skolan, ungdomsmotagningar och sexuallundervisning och sånnt stressar och gör att unga känner sig tvugna att ha sex jätte tid


Ämnesstartare

Hej. Visst är det SJUKT VRIKAT att t.ex ungdomsmotagningar delar ut gratis kondomer till barn under 18? [n] Det är ju som att försöka få folk att stressas till att ha sex tidigare. Typ
-ha sex innan du fyller 18 så får du massa rabat och gratis kondomer! skynda! skynda!

Det är sjukt. Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju. Eller hur?

Och att man ska ha massa sexuallundervisning i skolan för små barn, det är sjukt. Liksom försöka stressa dom, och få dom att tro att man inte är normal om man inte haft sex etc.

Och sen i alla filmer, reklam, media, musik och allting så handlar allt bara om kärlek och sex nu för tiden. Det är mcket sjukt. Det borde vara olagligt att visa kärlek/sex i filmer och sånnt. Eller iaf sjukt strenga 18-års regler och sånna grejor.

Vad är det här för jävla sjukt samhälle vi har i Sverige idag liksom? det suger ju. ;(

Vi borde ha tillbaks "Preventivlagen" som förbjöd information om preventivmedel.

Och sen måste vi kriminalisera hor igen.

Och det ska vara förbjudet att skillja sig också.

Som på den gammla goda tiden. [sad][cry]

Eller hur? [sad]
Jag vill typ ha en diskussion främst om den här pressen på unga barn (under 18) som finns liksom. Att ungdoms motagningar delar ut gratis kondomer, den cp tidiga sexuallundervisningen i skolor och sånnt, och media och all skit. ):
Varför har allt blivit så ridiculöst sjukt lixzom? ):
Och att alla måste ha sex och ha varit ihop med massa olika personer jätte tidigt och sånntdära.


   
Citera

Känner du dig så pressad?


   
SvaraCitera

Hahaha, tänkte väl att det var du. [bigsmile]

Men tja, det ligger nåt i det.


   
SvaraCitera

problemet idag ligger i samhället allt går för fort.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Visst är det SJUKT VRIKAT att t.ex ungdomsmotagningar delar ut gratis kondomer till barn under 18? [n] Det är ju som att försöka få folk att stressas till att ha sex tidigare. Typ
-ha sex innan du fyller 18 så får du massa rabat och gratis kondomer! skynda! skynda!

Hos oss gäller det till 22 eller 25 eller nått.

SaltaKätzchen:

Det är sjukt. Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju. Eller hur?

Ja, så att ÄNNU FLER får klamydia. WAY TO GO!


   
SvaraCitera

Visst tycker jag, som asexuell, att samhället är på tok för sexfixerat, men du tar det för sjutton till det extrema!

- Sexualkunskap är viktigt för att förhindra tonårsgraviditeter. Se på USA och deras "Abstinence Only", de har de högsta antalet tonårsgraviditeter. Fast jag tycker också att Sveriges sexualundervisning ska berätta att avhållsamhet faktiskt är ett alternativ och att asexualitet existerar.
- Kriminalisera hor? Det är en sak att tycka att det är omoraliskt, men nog ska folk ha friheten att göra det. Det skadar inte någon.
- Vad har skilsmässa med sex att göra? Tycker du att folk ska lida över att de råkade gifta sig med en person som man sedan börjar ogilla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hos oss gäller det till 22 eller 25 eller nått.

Ja, det är väll lite olika. "På Ungdomsmottagningarna i Västra Götaland delas kondomer ut gratis till Ungdomar upp till 20 år."

Stringburka:

Ja, så att ÄNNU FLER får klamydia. WAY TO GO!

Ja! [badgrin][cute]

Insert name here:

Det skadar inte någon.

Kan väll skada, om dom har sex tidigt och ansvarslöst med många personer och sånnt kan dom ju sprida könssjukdomar och sånnt. Och det kan ju skada, om otrogenhet är inblandat. ):
Men ja, det borde endå vara okej, om det verkligen inte på nått sätt skadar någon annan och sånnt.

Insert name here:

Vad har skilsmässa med sex att göra? Tycker du att folk ska lida över att de råkade gifta sig med en person som man sedan börjar ogilla?

Ja alltså, om man kopplar ihop det med det övre, att man bara får ha sex med den man gift sig med, så har det ju med sex att göra, typ. Då blir det ju att man bara har sex med en person, den rätte och så, kanske.

Man får vara försiktig så att man inte bara råkar gifta sig och skaffa familj med någon som man ogillar. (sen kan man ju växa ifrån varandra och börja ogilla varandra som du skrev, därför kanska man ska vänta tills man är säker liksom.) Folk nu för tiden har ju bara för brottom angående det med liksom, tror jag. ):


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är sjukt. Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju

varför 18 när man är byxmyndig när man är 15?


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Man får vara försiktig så att man inte bara råkar gifta sig och skaffa familj med någon som man ogillar.

Känslor förändras. Det kan vara väldigt svårt att veta vem den rätta är.


   
SvaraCitera

Jag kände mig aldrig pressad att ha sex på grund av det...

Jag kände mig dock pressad när alla andra runt mig blev av med oskulden förutom jag... Kändes som att alla kunde se det men nu i efterhand så vet jag att det inte alls är så och att vara oskuld sent är charmigt och något jag själv respekterar mycket.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju. Eller hur?

Javisst, det är mycket bättre med ungdomsgraviditeter och könssjukdomar hos ungdomarna än att de får fri tillgång på kondomer - eller hur?

Allvarligt talat, unga HAR sex och det är väl bra om skydd då finns att tillgå?


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Visst är det SJUKT VRIKAT att t.ex ungdomsmotagningar delar ut gratis kondomer till barn under 18?

Nej med tanke på att det skyddar emot könssjukdomar och sen får man ha sex som 15åring.


   
SvaraCitera

Troll [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kexx:

varför 18 när man är byxmyndig när man är 15?

Oj, just det. Vi får ta och höja byxmyndig åldern till 18 eller typ 20 också! [sad]

Violine:

Jag kände mig dock pressad när alla andra runt mig blev av med oskulden förutom jag...

Ja, det är jobbigt och man känner sig pressad och utanför. [sad] Jag är den enda i min klass som aldrig kysst någon och aldrig varit ihop med någon, det är sjukt jobbigt och jag är dessutom ett år äldre än de flesta andra i klassen. ):

Irrelevante:

Javisst, det är mycket bättre med ungdomsgraviditeter och könssjukdomar hos ungdomarna än att de får fri tillgång på kondomer - eller hur?

Ja, tycker iaf att det är fel att man genom att ge unga massa fördelar och rabbat och gratis kodomer uppmuntar dom till att ha sex tidigt.
Tycker det vore mer rättvist om alla svenskar hade rätt att få 5 paket kondomer gratis var, oberoende av åldern, eller nått såntt kanske. ]:

Irrelevante:

Allvarligt talat, unga HAR sex och det är väl bra om skydd då finns att tillgå?

Nej, får tvinga alla unga att ändra inställning och vänta med sex tills dom blir äldre.

DeathOrGlory:

och sen får man ha sex som 15åring.

Man får ju ha sex som 4 åring, 11 årig, 13 årig och så också, men bara med någon i ens egen ålder då typ.

Homunculi:

Fail på det också.

Klorofyl:

Troll [tired]

Ok, var inte helt seriös på de 3 punkterna riktigt.. ):


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Tycker det vore mer rättvist om alla svenskar hade rätt att få 5 paket kondomer gratis var, oberoende av åldern, eller nått såntt kanske. ]:

Visst, men det är nog inte kostnadsmässigt möjligt.

SaltaKätzchen:

Nej, får tvinga alla unga att ändra inställning och vänta med sex tills dom blir äldre.

Uppväger den inskränkning som ett sådant tvång innebär syftet? Vilket är ens syftet?

Bara för att man belägger handlingar med olika former av förbud, betyder det ju inte att folk slutar upp med det de pysslar med.


   
SvaraCitera