Aviseringar
Rensa alla

Skolan, ungdomsmotagningar och sexuallundervisning och sånnt stressar och gör att unga känner sig tvugna att ha sex jätte tid


SaltaKätzchen:

Ja, det är jobbigt och man känner sig pressad och utanför. [sad] Jag är den enda i min klass som aldrig kysst någon och aldrig varit ihop med någon, det är sjukt jobbigt och jag är dessutom ett år äldre än de flesta andra i klassen. ):

Jag lovar dig att om du säger det till en tjej så kommer hon bara bli stolt när hon kysst dig, hon kommer typ tänka "han kanske kysser 100000000 tjejer men jag var den första, <3". Det är inget att skämmas över. ^_^.


   
SvaraCitera

Jag kan hålla med om att sexualundervisningen kanske ligger lite tidigt, vi hade en kille i vår klass som var "lite efter" i utveckling när det handlar om puberteten och han tog inte till sig särskilt mycket på dem lektionerna, många trodde dessutom att han var konstig eller assexuell, men så var inte fallet


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är sjukt. Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju. Eller hur?

Nej för det skulle absolut inte stoppa ungdomar att ha sex.

SaltaKätzchen:

Och att man ska ha massa sexuallundervisning i skolan för små barn, det är sjukt. Liksom försöka stressa dom, och få dom att tro att man inte är normal om man inte haft sex etc.

Tror inte att det är ngn vanlig reaktion. Är väl bra om man lär sig tidigt så det inte blir några oönskade graviditeter osv.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Det är sjukt. Borde istället vara så att man var tvungen att vara 18 år för att få tillgång till kondomer och sånnt överhuvudtaget ju. Eller hur?

så att massa tjejer under 18 blir gravida? Du e ju nästan smart! (Y)


   
SvaraCitera

Violine:

Jag lovar dig att om du säger det till en tjej så kommer hon bara bli stolt när hon kysst dig, hon kommer typ tänka "han kanske kysser 100000000 tjejer men jag var den första, <3". Det är inget att skämmas över. ^_^.

OM jag kan försöka relatera lite till katten; har man inte kysst någon tills man är 17 är ju inte risken så överdrivet liten att man inte gör det på några år till, om det inte kommer en stor personlighetsförändring emellan. Skulle verkligen en tjej över 20 tycka samma sak eller skulle hon, som någon skrev i en annan tråd, tro att det måste vara något fel på mänskan när han inte gjort det? iofs varierar det väl stort men.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag lovar dig att om du säger det till en tjej så kommer hon bara bli stolt när hon kysst dig, hon kommer typ tänka "han kanske kysser 100000000 tjejer men jag var den första, <3". Det är inget att skämmas över. ^_^.

Ja, jag drömmer om att jag ska kunna hitta någon som är som mig också. Så att det skulle vara bådas första kyss och allt tillsammans! (:
Men det känns ju som att det bara finns jag kvar i hela världen ju. )':

Irrelevante:

Uppväger den inskränkning som ett sådant tvång innebär syftet? Vilket är ens syftet?

Att dom ska vänta med att ha sex. För att dom inte ska känna sig pressade att ha sex och allt för tidigt. Om man får dom att ändra attityd och sånnt bara så kanske dom slipper göra så många misstag, och välljer vänta på den rätta och sånnt nice istället, istället för att dom fått lära sig att man ska ha sex så tidigt som möjligt och med så många som möjligt. ):

Irrelevante:

Visst, men det är nog inte kostnadsmässigt möjligt.

Jo, det borde det väll vara? Som det är nu får ju ungdomar under 18 typ hämnta ut hur mycket kondomer som hellst.
Men om man begränsade det så att alla kunnde få lika många gratis kondomer, i viken ålder dom än välljer att hämta ut det dom, så skulle det väll bli billigare typ. Och dom skulle inte känna sig pressade att de ska vara under 18 eller nått.

Jag menar, tänk att alla får X-antal kondomer dom får hämta ut gratis, som dom kan hämta ut när i livet dom vill. Det blir väll billigare än att alla dom som pressar sig själva att ha sex tidigt för att få gratis kondomer roffar åt sig hur mycket som hellst liksom. :[

gethsemane:

så typ skynda dig att knulla så får du rabatt O.o

Ja, precis. o_O 🙁

galenolga:

Men gränsen ligger ju på 15?

Ja, tycker att gränsen borde höjas. ):


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Oj, just det. Vi får ta och höja byxmyndig åldern till 18 eller typ 20 också! [sad]

nej förfan.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Ja, jag drömmer om att jag ska kunna hitta någon som är som mig också. Så att det skulle vara bådas första kyss och allt tillsammans! (:
Men det känns ju som att det bara finns jag kvar i hela världen ju. )'

Jag tror att jag var mitt ex första kyss... Han var nästan 18.


   
SvaraCitera

Jävla emos, känna sig värdelösa för att man inte har kysst någon och ahft sex med någon, respekterar människor som kommer ut med det mer alltså.

Sluta käna er värdelösa för att ni inte har haft sex, orka liksom


   
SvaraCitera
smisk

släng kondomerna du får då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urinsoda:

Jävla emos, känna sig värdelösa för att man inte har kysst någon och ahft sex med någon, respekterar människor som kommer ut med det mer alltså.

Ja, jag hatar när tjejer har så dåligt självförtroenda att dom ljuger om att dom har haft sex fast dom inte haft det. ):

smisk:

släng kondomerna du får då.

Va, jag får inga kondomer? ):


   
SvaraCitera

orka skylla på det bara för att du är bitter över att alla andra har haft sex före dej.
det kommer ska du se.


   
SvaraCitera

HHAHAH

Vill döda dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

orka skylla på det bara för att du är bitter över att alla andra har haft sex före dej.
det kommer ska du se.

Alla andra har inte alls haft sex före mig. Är minnst ca 50-35% eller nått i min ålder som inte har haft sex än ju? Och dom som har haft sex är ändå mest fjortisar och sånna som ändå ångrar sig när dom upptäcker att dom gjorde det med fel person och sånnt. Hoppas jag. 🙁

Men jag är nog mest bitter på det här för att jag vet att många känner sig pressade idag och så, och många ljuger om att dom har haft sex och sånnt fast dom inte har det, bara för att passa in och sånnt.

Och istället för att liksom uppmuntar och pressa på ungodomar att ha sex tidigt genom att erbjuda dom rabbat, gratis kondomer, och pusha på dom, så tycker jag att man isället borde uppmuntra dom att vänta istället.

Ilikepieee:

HHAHAH

Vill döda dig.

Jag försöker bara förhindra att ungdomar känner sig pressade, har sex för tidigt med fel person, och sånnt. Det är för ert eget bästa! tror jag.. [crazy]


   
SvaraCitera

ja, man känner sig typ lite onormal om man inte har haft sex när man är typ 17-18 iaf. så ska det inte va, men så är de:/


   
SvaraCitera