Aviseringar
Rensa alla

Skolans värdelösa förmåga att tillgodose pojkars behov av studie


Ämnesstartare

Sming:

Vad dillar du om nu?

Precis samma sak som dig.

Sming:

Så det kan inte vara som så att killarna är bättre då tror du, om dom nu får högre betyg?

Vadå så du menar att min kompis som idrottar på hög nivå, rider och är världens hälsofreak, är sämre än killen som endast leker runt på idrotten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Att männen har bestämt över kvinnor och förtryckt dom[shake], inte gett dom samma rättigheter som dom själva haft, som att gå i skolan och rösta osv.

Och när var det så menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Och när var det så menar du?

Förr i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Och det är just pga detta faktum jag tror att kvinnorna får ett bättre betyg än vad killarna får, skolan är utformad av kvinnor, åt kvinnor*,

råkade missa en mening när jag citera första gången.*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Åh nej kvinnorna har för en gångs skull det marginellt enklare inom en liten del av samhället! [cry]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Precis samma sak som dig.

Okej då ska jag tala klarspråk, vad fan menar du med detta?

Underlig:

men vafan är generellt sett varenda tjej i hela sverige, NEJ

Helt obegripligt att förstå vad du menar.

Underlig:

Vadå så du menar att min kompis som idrottar på hög nivå, rider och är världens hälsofreak, är sämre än killen som endast leker runt på idrotten?

Kan inte riktigt bedöma det då jag inte vet hur jag ska definera "leker runt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Kan inte riktigt bedöma det då jag inte vet hur jag ska definera "leker runt".

Okej orkar inte diskutera med dig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Förr i tiden.

Aha, då frågar vi igen, när var detta? årtal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Aha, då frågar vi igen, när var detta? årtal?

Vad har det för relevans? Men ifall du inte förstår, det var innan din gissning.

Sming:

förr i tiden fanns det fortfarande många kvinnliga lärare, framförallt på småskolorna. och dom var bannemig lika barska och hårda som männen.

Du kan ju börja med att själv vara ett bra exempel och komma med år och skriva mer specifikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Vad har det för relevans? Men ifall du inte förstår, det var innan din gissning.

Du refererar till en tid du inte själv känner till, och pratar utifrån att den funnits, ja du behöver göra bättre än så för att övertyga mig.

daisy:

Du kan ju börja med att själv vara ett bra exempel och komma med år och skriva mer specifikt.

Ja, grovt 1900 - 1960, både min farmor och farfar, liksom min pappa vittnade om lärare som lärde ut med pekpinnen och genom att förnedra folk som led av Dyslexi, eller som bara var lite efter dom andra i klassen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera