Aviseringar
Rensa alla

Skolarbete..


Fattar folk verkligen inte vad Åttan vill få sagt?


   
SvaraCitera

Kaayi:

Jag har ett skolarbete om Ecstasy och det är en fråga jag inte vet hur jag ska besvara..
"Hur påverkas familj, vänner, arbetsliv och samhälle når någon använder drogen?"

Ecstasy ( mdma) är en drog som de flesta tar med ganska stora mellanrum. Klarar man av det påverkas varken familjen eller samhället.

Dom som fastnar däremot tömmer ut sitt serotonin förråd och blir antagligen väldigt deprimerade. Och då snackar vi inte lite heller.

Det påverkar familj , vänner och en och själv något otroligt. En konstant deprimerad människa har inte mycket ork.

mdma är inte den farligaste drogen direkt även om det självklart inte är något man ska leka med.

Notera att riktigt Ecstasy ska innehålla enbart mdma och inte massa annan skit. Det är väl den största faran med E. Men vet aldrig vad man får


   
SvaraCitera

Kaayi:

"Hur påverkas familj, vänner, arbetsliv och samhälle når någon använder drogen?"

Syftar du till bruk eller missbruk? För det är en jävla skillnad.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Holger Meins:

Syftar du till bruk eller missbruk? För det är en jävla skillnad

ingen aning vad hon menade, stog bara sådär.


   
SvaraCitera

Kaayi:

Ingen aning vad hon menade, stog bara sådär.

Frågan är fullkomligt orelevant och korkad. Det är som att fråga hur nära och kära påverkas av att personen i fråga äter bullar. Precis som någon klok själ sade tidigare så påverkas nära och kära inte alls av att personen tar ecstacy. Den som sväljer ecstacy-tabletten upplever ruset, inte personens kompisar. [zzz]

Troligen så menar din lärare hur nära och kära påverkas av en persons missbruk. Detta är också en korkad fråga eftersom det är helt från person till person.

tenderlies:

För JAG skulle inte bli oberörd om en av mina närmsta tog ecstacy, även om dom inte var missbrukare.

Nej visst, det är också helt från person till person. Om någon jag kände och brydde mig om skulle ta ecstacy skulle jag inte bry mig märkvärt, så länge personen inte påverkas negativt av bruket (som då visserligen blir ett missbruk).

EDIT: Såg nu att tråden var ganska gammal [n] [blush]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera