Aviseringar
Rensa alla

skolarbete om unga föräldrar och abort (hjälp?)


Ämnesstartare

Jag och 2 kompisar har ett skolarbete i no:n om sex och samlevnad...
Vi har valt att skriva om UNGA FÖRÄLDRAR och ABORT. [y]
På onsdag ska den vara inlämnad och vi har lixom inte kommit så långt [crazy]

kan ni hjälpa till?[wink]
Ni kan tex. skriva vad ni tycker om tex abort, eller unga föräldrar [smile]
Gärna egna erfarenheter [y]

Obs: ni kan bli citerade (anonymt) [y]


   
Citera

Varför ska vi göra din läxa åt dig, menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

göra din läxa åt dig

nee... inte göra en läxa...
man ska ha olika människors åsikter...


   
SvaraCitera

Jag tycker att unga föräldrar ska få abortera så länge de kan äta upp fostret efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

så länge de kan äta upp fostret efteråt.

Det var en bra åsikt [y]
Foster e gott 😉 smaka? [tard]


   
SvaraCitera

sweetdeath:

Gärna egna erfarenheter [y]

sweetdeath:

På onsdag

sweetdeath:

inlämnad

Eh nä, sorry. Är gravid nu, men jag hinner inte ploppa ur den tills dess, så jag har inga erfarenheter än. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

hinner inte ploppa ur den

I love Lucy:

inga erfarenheter

oh no [wink]
men du kanske kan säga din åsikt iaf? [y]


   
SvaraCitera

sweetdeath:

men du kanske kan säga din åsikt iaf? [y]

Min åsikt:
Jag tycker det är positivt i många fall att vara ung när man är förälder. Man kommer orka mer och är närmre i ålder. Min mamma fick mig tidigt och vi är jättenära. Mamma gillar att hon blir ung mormor också, eftersom hon kommer orka göra saker på ett annat vis (hon är inte ens 40).
Har man en plan så går det oftast bra. Man lär hålla koll på det ekonomiska bara, det är väl det som är nackdelen med att vara ung. Är man typ 30 har man oftast en ekonomi som är stabil, medan det inte är lika vanligt när man är 17 ex.

Jag tror man mognar per auto när man får barn, de flesta gör det. Man växer i en ny roll och oftast gör det att man mognar ifrån sina vänner.
Det är ju inte så postivt, det är nog lätt att man blir ensam och isolerad om man inte har någon riktig vän.

Eh.. Jadu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

ung mormor också,

vilken bra tankekedja [bigsmile]
det var en bra sak [y]
får jag citera i mitt arbete?


   
SvaraCitera

sweetdeath:

får jag citera i mitt arbete?

ofc =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

ofc =)

Danke 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick veta att jag var gravid i vecka 5-6 o då var jag 16år. Många runtomkring mig försökte tvinga mig till abort, o pappan hotade med att lämna mig om jag inte gjorde det. Men det var mitt val och JAG som skulle leva med det resten av livet. Varför skulle jag döda den första riktiga kärlek jag nånsin känt? Sagt o gjort, jag behöll barnet, som förövrigt blir 1år nu om en vecka 🙂

Det e nog det bästa beslut jag gjort i mitt liv. Jag har fått så många lyckliga ögonblick och jag har många kvar oxå. Varje morron vaknar jag av att min lilla ängel sitter brevid mig i sängen o tittar på mig o ler 🙂 När vi skrattar tillsammans så inser jag hur underbart livet egentligen e o att alla motgångar har varit så himla mkt värt det. Jag har mognat mer o lärt mig att prioritera annorlunda. Att som 17åring med hela livet framför sig bli ensamstående mamma e fan det bästa jag gjort i hela mitt liv! Självklart e det jobbigt ibland, men allt har sina för o nackdelar. Just nu trivs jag alldeles utmärkt med att snart få fira min dotters 1årsdag o att ha glömt bort hur ont det gjorde att trycka fram henne för ett år sen 😉 haha

Det finns en mening med livet - att hålla sitt älskade barn tryggt i sina armar!

Hoppas de var till lite hjälp iallafall 🙂 Och e det nåt du undrar över så e de bara & fråga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ebbasmamma91:

Hoppas de var till lite hjälp iallafall

De va de 😉 tack tack


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera