Aviseringar
Rensa alla

Skolavslutning - Klänning/Linne & shorts?


Ämnesstartare

Hejsan alla fina!

Om exakt 53 dagar är det skolavslutning för mig (jag vet att jag är konstig och räknar ner dit..).
Jag hade tänkt att köpa skolavslutningskläder redan nu för att jag längtar så mycket + att det kanske är slutsålt senare.

Problemet är.. jag vet inte vad jag ska ha på mig! 1 klädesplagg har jag bestämt att ha på mig. Det här! Det är en liknande genomskinlig tröja som ni ser nedanför denna text. Min räcker ner till knäna, den är mörkblå/marinblå och det är ett blommönster längst ner.
skjortasaljes_522ca019e087c37c13a29ab5.j

Jag tänkte att mitt tema skulle vara vit och marinblå/mörkblå! Dessutom har jag hittat ett par vita ballerinaskor med vackra, blåa blommor på. 

Nu kommer den delen jag har svår beslutsångest på. 

Ska jag ha klänning eller linne med shorts på mig?

Om jag skulle ha klänning på mig hade jag tänkt mig denna..

Ellos Collection Klänning i chiffong 

...eller shorts och linne: dessa.
Ellos Collection Linne med draperingEllos e-basics Shorts Lily

Problemet att ha dessa shorts och detta linne på sig är att det blir för mycket vitt på något sätt. Det kanske blir svårt att hitta och köpa ett blått skärp/bälte.

Ja, vad tycker ni?

Om ni tycker att ni har bättre förslag än mig, skriv gärna förslagen då.

Tack på förhand!

Meow


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tycker linne och shorts. Klänning har ju alla tjejer på sig på skolavslutningar nu för tiden så tycker det börjar bli väldigt uttjatat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Jag tycker linne och shorts. Klänning har ju alla tjejer på sig på skolavslutningar nu för tiden så tycker det börjar bli väldigt uttjatat. 

Tack för dina åsikter! Tumme upp

Låter bra, eftersom jag hatar att vara som andra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående texten, råkade att skriva tröja. Det är en blus Oskyldig


   
SvaraCitera

KattenKatarina:

Tack för dina åsikter! Tumme upp

Låter bra, eftersom jag hatar att vara som andra!

Toppen Tumme upp

KattenKatarina:
Angående texten, råkade att skriva tröja. Det är en blus Oskyldig

Vet inte vad skillnaderna är så det spelade ingen större roll för mig xD


   
SvaraCitera

Linne


   
SvaraCitera
time
 time

Linne och shorts eller en snygg jumpsuit! 


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera
Exner

Klänning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Linne och shorts eller en snygg jumpsuit! 

Att jag inte tänkte på det!

Tacktack Tumme upp


   
SvaraCitera
time
 time

KattenKatarina:

Att jag inte tänkte på det!

Tacktack Tumme upp

Lätt hänt! Jumpsuit är ju också najs på det sättet att det har samma praktiska fördelar som med shorts (= ingen noja över att råka flasha något) plus att det är lättare att hitta accessoarer till en jumpsuit än att börja plita med bälten och smycken på "bara" linne och shorts. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Lätt hänt! Jumpsuit är ju också najs på det sättet att det har samma praktiska fördelar som med shorts (= ingen noja över att råka flasha något) plus att det är lättare att hitta accessoarer till en jumpsuit än att börja plita med bälten och smycken på "bara" linne och shorts. 

Så sant, så sant! Såg nu också att det blev billigare med jumpsuit om man tänker på det sättet.
 Ellos Beachwear Jumpsuit med spetsvolang Tycker du detta vore något?


   
SvaraCitera
time
 time

KattenKatarina:

Så sant, så sant! Såg nu också att det blev billigare med jumpsuit om man tänker på det sättet.
 Ellos Beachwear Jumpsuit med spetsvolang Tycker du detta vore något?

Absolut, den är jättefin! Den ser ju lite ut som en mysdräkt dock, men det är ju bra för då kan du använda den flera gånger om under sommaren utan att det behöver vara en speciell tillställning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Absolut, den är jättefin! Den ser ju lite ut som en mysdräkt dock, men det är ju bra för då kan du använda den flera gånger om under sommaren utan att det behöver vara en speciell tillställning. 

Jo, det var precis så jag tänkte 🙂 

Tack så mycket för tipsen, det hjälpte mig mycket.


   
SvaraCitera

Jag förstår inte, du ska ha på dig en marinblå genomskinlig tröja som egentligen är en vit tröja och undrar om du även ska ha på dig en klänning eller linne? 


   
SvaraCitera