Aviseringar
Rensa alla

Skolflörten


Ämnesstartare

Vet inte riktigt vart jag ska börja, mer än att jag har en liten skolflört som jag börjar bli galen på. Kan bara inte sluta tänka på honom.

Flörten är en kille i min skola som jag har haft VÄLDIGT extrem ögonkontakt med den senaste veckan. Men jag kan inte riktigt avgöra vad de blickarna betyder.

Ungefär såhär har det sett ut;

Tillfälle 1.

Klev på en smockfull skolbuss och fick syn på honom längst bak i bussen. Mitt hjärta bankade väldigt mycket fortare och jag förflyttade mig bakåt i bussen för att se om det fanns någon plats längre bak. Jag vågade inte riktigt titta på honom, utan såg honom bara i ögonvrån att han satt och snackade med en polare. När jag närmar mig ser jag hur han slutar prata och kollar(stirrar?) på mig. (Inga platser lediga). Dubbelkollar igen. Jag märker sedan att det finns en enda plats - bredvid honom, fast på andra sidan gången. (Ca en halvmeter ifrån). Avlider lite granna och vågar inte röra mig en mm hela vägen till skolan.

Tillfälle 2.

Får syn på honom samma dag i matsalen. Sitter nära ingången och ser när han hämtar mer mat. Plötsligt får han syn på mig. Tar lite mat samtidigt som han kollar upp på mig. Han håller kvar blicker i ungefär 3 sekunder, sedan går han iväg.

Vid andra tillfällen har vi bara haft ögonkontakt. Mött varandra i korridorerna osv.

Hur ska jag veta om det är mig han kollar på? Hur ska jag veta om han kollar på mig bara för att han är intresserad eller bara för att han VILL kolla? Vad betyder detta egentligen?

Det här är verkligen en kille som jag gärna skulle vilja satsa på. Ska jag fortsätta med ögonkontakt och se vad de leder till? Kanske han tar initiativet? Jag är extremt blyg när det gäller främmande personer. Han verkar också vara väldigt blyg för den delen. Internet-vägen känner alldeles för feg.

What to do?!


   
Citera

   
SvaraCitera

Skit samma om det verkar fegt, du ÄR feg.


   
SvaraCitera

petronellasss:

Det här är verkligen en kille som jag gärna skulle vilja satsa på.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Visa tuttarna[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

Visa tuttarna[wink]

Du borde få en spalt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter helt klart som om han är åtminstone lite intresserad av dig. Han har sett dig och haft tydlig ögonkontakt med dig. Fortsätt så men försök att göra lite lite mer varje gång. Liksom försök att flörta och charma väldigt mycket. Det kan vara svårt men här är lite tips. Du kan..

- ha ögonkontakt med honom en längre stund och väntar tills han tittar bort och inte du.

- le smått (inte överdrivet annars kommer han bli rädd) när ni har ögonkontakt med varandra.

- fråga honom om saker. Vad som helst, visa bara att du vill ha kontakt som t.ex. "Du, vet du vad klockan är?" eller "Du skulle inte råka ha en penna jag kunde låna? Det skulle vara skit schysst av dig."

- Sen kan du ta större steg som att fråga om hans msn eller nummer om inte han frågar dig först [wink].

Sen är det bara att fortsätta. Snacka med honom, vad som helst. Kanske ni satt och chatta om nåt speciellt som du kan ta upp i skolan sen. Som " Lycka till med matchen på lördag ". Aa du förstår.

Efter det borde allting flyta på. Men stressa inte, allting tar minsann sin lilla tid. Hoppas tipsen hjälpte dig något ;). Kram,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seriöst, så jävla irreterande med alla oseriösa kommentarer,[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heleniisen:

Efter det borde allting flyta på. Men stressa inte, allting tar minsann sin lilla tid. Hoppas tipsen hjälpte dig något ;). Kram,

tack så jättemycket! ska försöka till 100% [smile][y] kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heleniisen:

seriöst, så jävla irreterande med alla oseriösa kommentarer,

ja, förstår inte hur han ovanför orkar.


   
SvaraCitera

Lägg korten på bordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Lägg korten på bordet.

hur menar du? 🙂


   
SvaraCitera

petronellasss:

hur menar du? 🙂

Gå fram och ta lövet från munnen. Tala ur skägget.

Dold text: eller skit i det, så brukar jag göra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Gå fram och ta lövet från munnen. Tala ur skägget.

Ordspråk is the shit! Du menar att jag ska få honom att prata, eller vadå?


   
SvaraCitera

petronellasss:

Ordspråk is the shit! Du menar att jag ska få honom att prata, eller vadå?

Ja, typ. Läser ni inga kurser tillsammans. Sätt dig nära honom och på så sätt locka honom att ta första steget.


   
SvaraCitera