Aviseringar
Rensa alla

Skolfoto?


Ämnesstartare

Börjar snart 2:an på gymnasiet och är inte alls taggad, men har redan fått brev om tider och när tex skolfotot är, jag vet att jag sket i 'kompis fotot' i 9:an, men förra året tog dom ändå. Men måste man vara med på gruppbilden? Hade tänkt att skita i det bara dra ifrån när det är, men vad blir konsekvenserna då? och skolan kan väl inte tving en att va med på en  löjlig bild..? Är född 98 btw. 


   
Citera

Du kan nog skippa, det går under skoltid men, man kan inte tvinga någon att vara med på bild i en offentlig katalog.


   
SvaraCitera

Tror att skolfotot är frivilligt då de inte kan tvinga dig att vara med... Så säg bara att du inte vill så slipper du nog Tumme upp


   
SvaraCitera

Skolfoton är frivilliga 🙂


   
SvaraCitera

Säg att du har skyddad identitet så slipper du 🙂


   
SvaraCitera
mens
 mens

Klart att du kan skolka eller fejka sjukdomsanfall men det kan du väl spara till ngt bättre tillfälle. Att vara med på en bild är väl inte så jobbigt om man nu inte har bdd, absolut inte vill finnas på bild lr ngt.


   
SvaraCitera

sjukanmäl dig den dagen.. skulle jag ha gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Skolfoton är frivilliga 🙂

Ah men förra året vet jag att dom väntade in en som egentligen skulle varit där?¿ 


   
SvaraCitera

Givetvis kan du skita i att vara med. Dock rätt kul att ha kvar en gruppbild iafl. 

När jag gick i högstadiet var vi så koola att vi struntade i att vara med, för att inte folk på andra skolor skulle kunna peka ut oss i skolkatalogen när vi gjort något.Cool


   
SvaraCitera

muffintopp:

Ah men förra året vet jag att dom väntade in en som egentligen skulle varit där?¿ 

Kanske dom trodde att hen skulle vara med på skolfotot


   
SvaraCitera

Skolfoton har ju funnits ganska länge, men idag är det så enkelt att framkalla bilder på nätet att det lätt känns lite överflödigt att vänta på att en fotograf ska komma till skolan och fotografera en. 


   
SvaraCitera
sara90

Bra tips Johan, hittade även tryckeriet hos framkalla bilder online, bra kvällsläsning om man funderar på att framkalla online. 


   
SvaraCitera