Aviseringar
Rensa alla

Skolhjälp plx


Ämnesstartare

Okej har en hemtenta som ska lämnas in på måndag och har fastnat helt och hållet på sista frågan. Den lyder såhär:

Diskutera två exempel på hur kön/genus kommer till uttryck i koloniala diskurser eller praktiker och diskutera vidare hur ett postkolonialt kritiskt perspektiv kan bidra till förståelse för dessa exempel.

Någon som vill hjälpa? Ska skriva tre sidor om detta och kommer inte på några exempel för har blivit mindfuckad av de första frågorna tack hej.

Skickar brev inklusive godis till alla som underlättar.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är inte säker på om jag förstår alls vad som döljs bakom den där bibliskt jävla komplicerade meningen men något om kvinnor i u-länderna som jobbar i tex textilfabriker är väl i det närmsta klassiskt, men jag kan ju ha totalt missförstått vad du/dom vill ha som sagt.


   
SvaraCitera

Konstig fråga. Men kom ihåg att med specifika frågor så syftar de till något specifikt fenomen/händelse i historien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

men något om kvinnor i u-länderna som jobbar i tex textilfabriker är väl i det närmsta klassiskt, men jag kan ju ha totalt missförstått vad du/dom vill ha som sagt.

Låter ju ändå vettigt tycker jag. Tror vi har uppfattat/missuppfattat likadant.

tevepro:

Men kom ihåg att med specifika frågor så syftar de till något specifikt fenomen/händelse i historien.

Hon tillade att man kan utgå från det vi läst eller komma på självvalda exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att ni då läst något som har med postkoloniala tider att göra. Borde ju vara ganska enkelt att utgå får det i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha
sånt ordbajs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Analysera slöjan ur ett postkolonialt perspektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips: Frankrike och Algeriet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

hahasånt ordbajs

det är så jävla standard

blir arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

det är så jävla standard

det är ju uppenbarligen till för att sålla kornet från vetet eller va man säjer, en del av frågan är ju att genomskåda skitsnacket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

det är ju uppenbarligen till för att sålla kornet från vetet

sålla agnarna från vetet? [wink]

Tickstart:

en del av frågan är ju att genomskåda skitsnacket

tror snarare de vill att man ska komma därifrån med ett fancy språkbruk så att man höjer sig över det äckliga proletariatet som inte fattar nödvändiga ord såsom diskurser osv.

Språk är en maktfaktor universitetet alldeles uppenbart använder fullt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

sålla agnarna från vetet?

right[blush] korn och vete är olika sädesslag visst![blush]

Dan_the_ironman:

Språk är en maktfaktor universitetet alldeles uppenbart använder fullt ut.

synd för dem att google finns då[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

synd för dem att google finns då

det är ju det som är maktgrejen, man använder ord den andra måste kolla upp varpå den känner sig underlägsen. Det finns ju flera sådana användare som kukar sig så här med (säkert jag själv inräknat stundtals).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det finns ju flera sådana användare som kukar sig så här med (säkert jag själv inräknat stundtals).

folk me mindrevärdeskomplex[blush]
använde sånt språk i en uppgift, men nu ska ja ej jöra de mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

folk me mindrevärdeskomplex

aa kanske lr så använder man d1 som härskarteknik helt 1kelt :<

Tickstart:

använde sånt språk i en uppgift, men nu ska ja ej jöra de mer

ne jör nt d1 nu pratar vi såhär ist tkr ja [sad]


   
SvaraCitera