Aviseringar
Rensa alla

Skolios någon?


sylar:

Inte minst smärtan man har efter de har sågat i ryggraden och skurit upp ryggen på en.

Gjorde sjukt ont ja [sad]

sylar:

Speciellt vad som hände innan, fick man någon form av ryggmärgsbedövning innan operationen?

Det enda som hände mig innan operationen var att jag blev nedsövd. Antagligen så bedövade de väl ryggen också, men det gör fortfarande jävligt ont när man vaknar upp.


   
SvaraCitera

min operation i korthet:

min operation tog ca 7,5 timme... de öppnade mig från 3;e halskotan ända ner i ländryggen!

hade ont ca 4 dagar efteråt... sen var de mer att det tog emot o så men har inte haft nån smärta sen dess!

nu fungerar saker rätt bra, kan dock fortfarande snurra till i huvet när jag t.ex tar mig ur sängen... men i övrigt mår jag bra o känner inte av de! 🙂
--------------
ni som är eller ska bli opererade, skriv gärna t mig [smile] bara kul o snacka me andra som ska eller har gjort samma grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flexer_93:

ni som är eller ska bli opererade, skriv gärna t mig bara kul o snacka me andra som ska eller har gjort samma grej

hur mkt längre blev du?


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

hur mkt längre blev du?

4 cm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flexer_93:

4 cm

jag sitter på 46 grader o är i gråzonen. fast var din krök i hela ryggen?


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

var din krök i hela ryggen?

ja den var i stort sett i hela ryggen...ryggraden buktade utåt så hade en stor puckel på ryggen! Känns asgött att den e borta! [bigsmile]


   
SvaraCitera

återigen, vill gärna snacka me folk som oxå gjort denna operationen! skriiiv [smile]


   
SvaraCitera

Vettefan om jag har kluttrar här redan men.

har haft korsett för min skolios i snart två år, på torsdag ska jag få veta om jag är färdigbehandlad eller inte.
Hoppas verkligen på att jag blir fri, har stått ut för länge nu.


   
SvaraCitera

Lycka till!! [smile]


   
SvaraCitera

tack det behövs nog :p

kommer btw bli skitdeprimerad om jag får bära korsetten ett år till. är så less


   
SvaraCitera

Jag har skolios och opererades för ca 9 månader sen (:


   
SvaraCitera

You all had it easyy!
Jag hade 52 grader men opererade inte för att jag fortfarande var så liten. Fick korsett när jag var sex och hade det i 9år, Tills jag var 15.


   
SvaraCitera

jag har skolios :c har nyss opererats så nu är den rak igen 😀


   
SvaraCitera