Aviseringar
Rensa alla

Skolios någon?


Ämnesstartare

hej , jag tänkte kolla om det fanns någon mer än jag i det här forumet som har skolios?, som har/haft bostonkorsett eller opererats, jag själv hade bostonkorsett i ett år och fick ta bort den i maj i år, skönt!,

vore kul att få snacka med någon som vet hur det är och få höra eran historia 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

jag har o har operats 2 gånger så nu är det rätt bra hade i ländryggen iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simstar92:

jag har o har operats 2 gånger så nu är det rätt bra hade i ländryggen iaf..

okej, låter hemskt att behöva opereras 🙁
hur sned var du?


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

okej, låter hemskt att behöva opereras 🙁
hur sned var du?

typ 40 grader nått vet inte riktigt. Ja det var tufft men endå värt det


   
SvaraCitera

Har också skolios men den är inte så farlig, behöver bara kolla upp den så att den inte blir värre och träna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simstar92:

typ 40 grader nått vet inte riktigt. Ja det var tufft men endå värt det

okejs, ja försåtr det att det var grymt tufft, men du är helt rak nu då eller? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saraswe:

Har också skolios men den är inte så farlig, behöver bara kolla upp den så att den inte blir värre och träna...

okej, vilken tur :), ser att du är 19 år, och då brukar det inte bli så mycket värre eftersom du antagligen har växt klart 🙂


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

okejs, ja försåtr det att det var grymt tufft, men du är helt rak nu då eller? 🙂

inte helt för om dom ställer helt rakt kan man typ få lutning åt andra hållet på nått sätt..


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

okej, vilken tur :), ser att du är 19 år, och då brukar det inte bli så mycket värre eftersom du antagligen har växt klart 🙂

Nej, det är väl vad läkarna säger men kan ju bli värre med åren[n] hoppas dock inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift är deformerad på det sättet


   
SvaraCitera

det är läskigt för jag har typ litelite skolios och ena benet längre än det andra :s vad ska man göra då? ;o
jag har varit till kiropraktor och hon drog i mina fötter och knäckte både ryggen och nacken, men iaf så tror jag att mina ben blev LIIITE bättre, men jag vet inte hur det blev med min mini-skolios.
måste man ha korset då? ifall man bara ahr lite, mena jag ;s hur känns det? syns den jätte bra?
jösses jag borde ju skapat en egen tråd. förlåt.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

Han är inte på pratsam på msn just nu men har det där, whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

vore kul att få snacka med någon som vet hur det är och få höra eran historia 🙂

har skolios


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

vore kul att få snacka med någon som vet hur det är och få höra eran historia 🙂

Jag gick med korsett i över 3½ år, fick ta av den för att nu veta flera år efter att det har förvärrats (pga läkarmiss som vanligt). Nu ska jag göra operation när jag är 20+. Det ska vara värre att göra det när man är äldre och detta renderade tiden med korsett helt meningslös. Det visade sig vara bättre om jag bara hade struntat i failkorsetten.

Just nu kan jag knappt andas då skoliosen klämmer på mina lungor, har vart så i över 4 år. Fast jag har tränat konditionsträning och cyklar ofta så är mitt flås mycket sämre än en 60-årig rökare som har astma. Var tvungen att sluta idrotta pga denna sjukdom och det har gjort mitt liv till ett levande helvete. Great.

Något mer du vill veta? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sugarr:

vad ska man göra då? ;o

det är så för mig med , att mitt ena ben är lite längre, men man kan ju få ilägg i skorna om det behövs 🙂

Sugarr:

måste man ha korset då? ifall man bara ahr lite, mena jag ;s hur känns det? syns den jätte bra?

man brukar inte få korsett om man inte är över 30 grader, och det lär du ju inte vara, men iaf, i början gör det skitont, :(, men man vänjer sig efter ungefär en vecka :), och man fpr köpa lite större kläder och så 🙂


   
SvaraCitera