Aviseringar
Rensa alla

Skolmaten


Luigi

Vi kör alltid snabbt till en resturang och sedan tillbax.


   
SvaraCitera
Haien

PWr:
För att skolan lägger säkert max 20 spänn på lunch per elev. Är det äcklig mat i skolan så åker jag hem och äter. 

20 spänn?! Tror du att sverige skulke ha råd med det? Det är närmare 1kr per elev och lunchtid.


   
SvaraCitera
moone

På min skola finns det elevcafe där många går till efter skolan och äter. Själv brukar jag inte göra det utan ta en eller två mackor när jag kommer hem. Men det du säger är sant, ibland får jag kräkreflexer av vissa rätter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

20 spänn?! Tror du att sverige skulke ha råd med det? Det är närmare 1kr per elev och lunchtid.

Inte vet jag vad den kostar, fortfarande skräp 😛


   
SvaraCitera

Skolmaten bror från skola till skola. Jag har fått uppleva riktigt dålig skolmat till bra skolmat, sen är inte maten supergod varje dag men när man får bra skolmat är maten alltid okej eller bättre. Jag har aldrig fått så mycket pengar att jag fått råd att äta ute + att jag inte tyckt skolmaten har varit oätlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Skolmaten bror från skola till skola. Jag har fått uppleva riktigt dålig skolmat till bra skolmat, sen är inte maten supergod varje dag men när man får bra skolmat är maten alltid okej eller bättre. Jag har aldrig fått så mycket pengar att jag fått råd att äta ute + att jag inte tyckt skolmaten har varit oätlig.

Din skola är för fan sämst i allmänheten och är extremt förvirrande. Undra på varför din skolbuffé inte är preciös och god. 


   
SvaraCitera

hxiley:

Din skola är för fan sämst i allmänheten och är extremt förvirrande. Undra på varför din skolbuffé inte är preciös och god. 

Exakt så, skolmat är äcklig även om den råkar vara god är den ändå äcklig för det är ju skolmat trots allt, finns inget gott med det. Oh råkar dem ha god skolmat då lurar dem eleverna och bedriver den sämsta möjliga utbildningen. XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Exakt så, skolmat är äcklig även om den råkar vara god är den ändå äcklig för det är ju skolmat trots allt, finns inget gott med det. Oh råkar dem ha god skolmat då lurar dem eleverna och bedriver den sämsta möjliga utbildningen. XD

"Skolmat är äcklig även om den råkar vara god är den ändå äcklig". How's that even possible?

Vadå lurar? Är dem attentionwhore, häxor och trollkarlar eller?


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Skolor som inte lagar sin egen mat, som levereras till skolor i värmelådor (kan ev fraktas långt) smakar inte gott. Dock så funkar alltid pannkakor och spagetti, två av skolans populäraste maträtter.
Självklart finns det också maträtter man inte gillar, som man inte ens skulle beställa på en restaurang.


   
SvaraCitera

Lyllo er som kan gå på restaurang istället för skollunch! I den här lillbyn finns det ingen restaurang, bara en affär, men dom sälj ju inte färdig mat 


   
SvaraCitera

hxiley:

"Skolmat är äcklig även om den råkar vara god är den ändå äcklig". How's that even possible?

Vadå lurar? Är dem attentionwhore, häxor och trollkarlar eller?

Drev med dig.

Såklart dem är! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Drev med dig.

Såklart dem är! 😉

hur äcklig är du egentligen


   
SvaraCitera

hxiley:

hur äcklig är du egentligen

Jätteäcklig. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jätteäcklig. 😛

är du en pedofil eller
är du en freak eller
är du prestituterad (må vara felstavat) eller
äter du bajs eller


   
SvaraCitera

hxiley:

är du en pedofil eller
är du en freak eller
är du prestituterad (må vara felstavat) eller
äter du bajs eller

Men lol.


   
SvaraCitera