Aviseringar
Rensa alla

Skolmaten


Maya:

den är ju inte riktigt gratis föräldrarna betalar ju skatt som går till bla maten

Då kan vi ju inte säga att vi har gratis sjukvård heller om man tänker så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2002:
skolmaten är fucking gratis för dig och jävligt näringsrik. folk svälter ihjäl dagligen och du klagar på att den är äcklig när du har allt du behöver. håll käften idiot

Så man får inte tycka att något smakar äckligt för att andra i världen har det sämre och svälter? Okej, herregud..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för den är äcklig


   
SvaraCitera
Aihs
 Aihs

Skolmaten är ok ibland. Det är klart, jag skulle uppskatta bättre kvalite, lite mer uppdelad mat (inte ihoprörd fiskgratäng och potatis osv(vet inte om just det varit men du fattar) 
uppdelad sallad osv. MEN! Det går att påverka.
förra hösten tycket vi vår skolmat blivit ännu sämre, ljummen, utspädd med vatten osv. PÅ EN ht bestämde vi att vi skulle protestera, då den faktiskt varit bättre förut. Vi fick med oss ungefär halva högstaiet(är typ 300 elever, så 150 ungefär som protestera hela veckan, några var vissa dagar med på idén)
vi bojkottade skolmaten, tog med oss egna matlådor å åt i korridorerna istället, tog hit tidningen som både filmade och skrev om oss.
inte mkt förändring i början, men nu märks det mer och mer. (han som bestäm  skolmaten kom till oss å LYSSNADE på oss för en gångs skull)
vi har fått bättre fiskgratäng, förutom vanlig mat även vegetarisk och soppa varje dag. uppdelade sallader oftare, mer mat av den vi äter(mer typ husmanskost aktigt) potatisbullar ex som vi ej haft på 2 år, har vi nu haft 2-3 ggr denna termin.
då nu klagar vi ej på skolmaten mer(haha, rektorn är nog nöjd då, vet inte hur många möten HELA vår klass var på med henneXD

om ni tyck den är dålig, gör något åt det. vi har rätt att säga vår åsikt(kan nämna att i samband med protesten hade vi just börjat med politik osv XD)


   
SvaraCitera

Skolmaten kan vara lite "speciell" ibland men när man tänker efter så är det en rätt schysst grej att vi får mat i skolan. Många länder får inte det och för en del elever är skolmaten den enda lagade maten dom får den dagen.Vi har matråd där vi kan önska, funkar rätt bra!


   
SvaraCitera
Maya
 Maya

SDniklas:

Då kan vi ju inte säga att vi har gratis sjukvård heller om man tänker så.

mm


   
SvaraCitera

ät vegetarian maten istället


   
SvaraCitera

PWr:
För att skolan lägger säkert max 20 spänn på lunch per elev. Är det äcklig mat i skolan så åker jag hem och äter. 

Har en polare som går i sista året på gymnasiet. Och där så lägger dom cirka 6 kr per person för käket 


   
SvaraCitera

Min skola har litterärt gudalik mat. Varje dag gott och om det är något man inte tycker om finns alltid pastasallad med kyckling. Dagens ungdom är galet kräsen och jag tror knappast ni har det så här dåligt. Vad säger era lärare om maten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glowing:
Min skola har litterärt gudalik mat. Varje dag gott och om det är något man inte tycker om finns alltid pastasallad med kyckling. Dagens ungdom är galet kräsen och jag tror knappast ni har det så här dåligt. Vad säger era lärare om maten?

"MMMM SÅ GOD MAT OMG DU MÅSTE TA SALLAD OMG DU MÅSTE SMAKA"
bitch, nej.


   
SvaraCitera

hxiley:

"MMMM SÅ GOD MAT OMG DU MÅSTE TA SALLAD OMG DU MÅSTE SMAKA"
bitch, nej.

värför?


   
SvaraCitera
JamezK

Ta med matlåda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla förslag på vad man kan ta med och vad man kan göra istället för skolmaten. Jag uppskattar alla era kommentarer.
Ha en bra dag!
Bye Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Letar du efter ett lån? Behöver du pengar av någon anledning? oroa dig inte mer om dina ekonomiska problem som vi är här för att hjälpa dig att lösa dem. Vi erbjuder lån för alla på bara 2%, lån erbjuds både anställda och arbetslösa, våra tjänster är mycket snabba och 100% pålitliga. Om du är intresserad, kontakta oss på Finance.4all@aol.com och få dina lån idag.

Tack,
www.financeforall.webs.com


   
SvaraCitera

Bit ihop och ät. Kräkreflexer av skolmaten är en överdrift. Var nöjd med det du får och se det som ett bränsle för att kunna prestera i skolan. Smakerna kan du bry dig om hemma.


   
SvaraCitera