Aviseringar
Rensa alla

Skolpress


Ämnesstartare

Hejsan, jag är rätt så ny här och har en enkel fråga Glad . Jag har aldrig haft problem med att plugga, men i början av åttan började jag sacka efter Tumme ned. Och nu i nians vårtermin med nationella för porten så känner jag mig riktigt pressad Shockerad. Jag kan inte koncentrera mig på skolan längre, jag har försökt intala för mig själv hur viktigt det är, men ändå hittar jag mig själv med nosen framför Youtube elr helt andra random ställen Galen. Har någon tips på hur jag ska göra? Förvånad

Ps. Detta gäller bara hemma, i plugget funkar det rätt så bra Rullar ögonen


   
Citera
NEMI
 NEMI

stäng av allting annat och sätt dig och plugga. Börja litet, ha som mål att kanske plugga effektivt en kvart tjugo minuter.


   
SvaraCitera
time
 time

Zyroxie: Ps. Detta gäller bara hemma, i plugget funkar det rätt så bra

Här har du redan en jättebra grej. Om du har en möjlighet att stanna kvar i skolan ett litet tag - bara en halvtimme är redan bra - så har du chansen att komma ikapp med läxor eller annan läsning utan att riskera att du distraherar dig själv med internet eller så.

Om det inte går och du måste vara hemma för att plugga så ge dig själv pauser. En gång i halvtimmen går du upp, sträcker på sig, ser en kul video, tar lite frisk luft och rensar skallen, och sen kan du gå tillbaka till läxläsningen. Det här funkade för mig när jag pluggade, jag var tvungen att fatta att det inte var jag som var dålig bara för att jag inte orkade koncentrera mig i längre sträckor, och försöka jobba efter det istället. Glad


   
SvaraCitera

Nationella prov erhåller inte någon svårighetsskillnad gentemot vanliga prov, så det ska du inte bry dig om... Men jag förstår att man känner sig obekväm med mycket studier och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Här har du redan en jättebra grej. Om du har en möjlighet att stanna kvar i skolan ett litet tag - bara en halvtimme är redan bra - så har du chansen att komma ikapp med läxor eller annan läsning utan att riskera att du distraherar dig själv med internet eller så.

Om det inte går och du måste vara hemma för att plugga så ge dig själv pauser. En gång i halvtimmen går du upp, sträcker på sig, ser en kul video, tar lite frisk luft och rensar skallen, och sen kan du gå tillbaka till läxläsningen. Det här funkade för mig när jag pluggade, jag var tvungen att fatta att det inte var jag som var dålig bara för att jag inte orkade koncentrera mig i längre sträckor, och försöka jobba efter det istället. Glad

tack för tipset 🙂 problemet är bara att jag har svårt att sluta när jag väl har börjat :p


   
SvaraCitera

Var bor du? Vi kunde ha en studiegrupp tillsammans eller nåt Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten plutt:
Var bor du? Vi kunde ha en studiegrupp tillsammans eller nåt Glad

Det låter skoj 🙂 jag bor i Norrköping dd? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det inga andra tips? Har en otrolig stor ångest! Ledsen


   
SvaraCitera

va fan, du får la tvinga dig själv lite. e la inte enklare. vad du än tycker om det så är det la bara att göra i en timma eller nått. tygla dig pöjk


   
SvaraCitera

Zyroxie:
Hejsan, jag är rätt så ny här och har en enkel fråga Glad . Jag har aldrig haft problem med att plugga, men i början av åttan började jag sacka efter Tumme ned. Och nu i nians vårtermin med nationella för porten så känner jag mig riktigt pressad Shockerad. Jag kan inte koncentrera mig på skolan längre, jag har försökt intala för mig själv hur viktigt det är, men ändå hittar jag mig själv med nosen framför Youtube elr helt andra random ställen Galen. Har någon tips på hur jag ska göra? Förvånad

Ps. Detta gäller bara hemma, i plugget funkar det rätt så bra Rullar ögonen

Glöm inte att nationella proven bara kan höja betygen, nationella proven kan inte sänka betygen, 


   
SvaraCitera

Black-Power:

Glöm inte att nationella proven bara kan höja betygen, nationella proven kan inte sänka betygen, 

Har du A i tex biologi och får F på nationella så kan du kyssa ditt fina betyg hejdå. Hur mycket det påverkar beror på hur mycket man presterar på lektioner/kommunikations pass 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla fina tips, nu är jag mer motiverad 😉 Den här veckan börjar spanska nationella, min största utmaning


   
SvaraCitera